„Шок и ужас“ за британските фирми в подготовка за окончателното излизане от ЕС

„Шок и ужас“ за британските фирми в подготовка за окончателното излизане от ЕС

Великобритания планира информационна кампания за подготвяне на местните фирми за Брекзит в опит да намали икономическите смущения, през които страната ще премине след окончателното й излизане от Европейския съюз през декември 2020 г., пише Блумбърг.

От месец юли британското правителство възнамерява да започне кампания, която да обясни последствията и възможностите на Брекзит. От септември до октомври кампанията ще влезе в фаза на „шок и ужас“, фокусирана върху последствията върху фирмите, които не предприемат подготвителни мерки, се казва в правителствен документ.

Недостатъчната подготвеност на бизнеса в края на предходния период след Брекзит е сред основните опасения на британското правителството. Ако компаниите не са подготвени за новите бюрократични усложнения, до които ще се стигне независимо от това дали ще бъде постигнато търговско споразумение между ЕС и Обединеното кралство, има голям риск от забавяне на преминаването на границите и задържане на стоки по пристанищата.

На фона на тежките щети върху фирмите, нанесени от пандемията от COVID-19, и очакваната най-тежка рецесия в Обединеното кралство от векове, премиерът на страната Борис Джонсън не може да си позволи нов икономически шок с най-големия търговски партньор на Великобритания.

„Трябва да ускорим подготовката, където е възможно, и да се уверим, че недоразуменията ще бъдат изгладени и че ще бъдат предприети необходимите действия. Преходната кампания е най-важната правителствена кампания през тази година“, се казва в документа.

Правителството е възложило договор на стойност 4,5 млн. паунда на компанията MullenLowe London собственост на Interpublic Group of Companies, за провеждането на кампанията. Плановете са тя да продължи и през 2021 г.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ