Локдауните в Китай сега носят повече рискове за глобалната инфлация, отколкото през 2020 г.

Локдауните в Китай сега носят повече рискове за глобалната инфлация, отколкото през 2020 г.

Локдауните в Китай сега носят повече рискове за глобалната инфлация, отколкото през 2020 г.

Настоящите локдауни в Китай носят повече рискове за глобалната инфлация, отколкото тези от 2020 г. Това заявиха пред Си Ен Би Си анализатори от фирмата за пазарни проучвания Bernstein.

Това се дължи до голяма степен на факта, че от началото на пандемията светът е станал още по-зависим от китайските стоки , посочват анализаторите.

Делът на Китай от износа в световен мащаб нарасна до 15,4% през 2021 г., което е най-високото ниво поне от 2012 г.

Износът на Китай се увеличи значително през последните две години, тъй като страната успя да постави под контрол първоначалната вълна от COVID-19 в рамките на няколко седмици и да възобнови производството, докато останалата част от света водеше битка за овладяване на пандемията. Китай обаче продължава да спазва политиката си за „нулев ковид“, докато през последната година повечето страни разхлабиха ограничителните мерки срещу разпространението на коронавируса.

През последните няколко континентален Китай е изправен пред най-тежката си ковид вълна от две години, като страната въведе локдаун в Шанхай и други градове в страната. Според анализатори мерките в Китай са най-строгите от началото на 2020 г. насам.

„Вярваме, че макровъздействието на локдауните в Китай може да бъде доста голямо и нещо, което пазарът все още не оценява“, посочват в доклад Джей Хуанг и неговият екип от Bernstein.

В сравнение с нивата преди пандемията, разходите за експортни контейнери в Шанхай са пет пъти по-високи, а тарифите за въздушен превоз са два пъти по-високи, се казва в доклада.

 „Следователно ще има по-висок износ на инфлация, особено към големите търговски партньори на Китай, но в същото време ще се наблюдава и забавяне на възстановяването на вътрешното търсене в Китай“, казват авторите на докалда.

В отражение на новите проблеми с веригите за доставки китайската компания за електрически автомобили Nio обяви спиране на производството през уикенда.  

 Германският автомобилен производител Volkswagen заяви, че заводите му в покрайнините на Шанхай и в североизточната провинция Джилин остават затворени поне до четвъртък.

„Като се има предвид, че тези блокади идват в момент, когато глобалните вериги за доставки вече са напрегнати... вярваме, че въздействието на тези лакдауни може да бъде много по-голямо върху глобалната инфлация и перспективите за растеж в сравнение с това, което видяхме през 2020 г.“, обясняват анализаторите.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ