Най-ценните национални брандове за 2021 г.

Най-ценните национални брандове за 2021 г.

Най-ценните национални брандове за 2021 г.

Британската изследователска група Brand Finance представи тазгодишното издание на класацията си за най-ценните национални брандове в света.

От BF посочват, че ТОП 100 на най-ценните национални брандове в света са добавили 7% към стойността си в сравнение с 2020 г., което илюстрира продължаващото възстановяване от пандемията от COVID-19, която доведе до значителен спад в стойността на националните брандове спрямо 2019 г.

Общата стойност от 90,8 трлн. долара, отчетена тази година, е със 7% по-ниска в сравнение с 2019 г.

„За разлика от предишните икономически сривове, възстановяването този път е неравно и зависи от комбинацията от първоначалната реакция към пандемията от COVID-19 и успеха на кампаниите за ваксинация. Брандовете започват да наближават нивата си от преди пандемията, но резултатите варират сериозно, като на някои държави може да им отнеме години да се възстановят напълно“, коментира главният изпълнителен директор на Brand Finance Дейвид Хей

На първо място за поредна година е САЩ, като от компанията оценяват стойността на националния бранд на най-голямата икономика в света на 24,8 трлн. долара, което е с над 1 трлн. повече в сравнение с миналата година.

Всъщност, в топ 10 на класацията няма промяна в сравнение с 2020 г.

На втора позиция е Китай с национален бранд на стойност от 19,9 трлн. долара. Следват Япония (4,2 трлн. долара), Германия (4,3 трлн.) и Великобритания (3,7 трлн.). Топ 10 допълват Франция (3 трлн.), Индия (2,2 трлн.), Канада (2,1 трлн.), Италия (2 трлн.) и Южна Корея (1,7 трлн.).

[[{"fid":"382195","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":799,"width":1169,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]

България се нарежда на 63-та позиция, което е с 3 места по-напред спрямо предходната година.

Класацията се базира на три основни категории:

Стоки и услуги – включва фактори като туристичен достъп, размер на пазара, бизнес среда и търговски правила

Общество – включва качество на живот, корупция и културен имидж

Инвестиции – включва способността за привличане и задържане на специалисти, технологично развитие,  научноизследователски и развойни дейности, данъци и правителствена регулация.

Пълния доклад може да видите тук.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ