Брейнстормингът трябва да се ръководи

Брейнстормингът трябва да се ръководи

Брейнстормингът трябва да се ръководи

Планирането на брейнсторминг звучи на пръв поглед нелогично, но е сигурен и ефективен начин да възникнат идеи.

Брейнстормингът е единственият метод, който ражда непринудени, хитри и умни решения, коментира за сп. Management Today Дейвид Кийн – бизнес и бранд консултант.

Спонтанното възникване на идеите в групи е един от сигурните начини за справяне с фирмените проблеми и за измисляне на креативни маркетингови кампании. Брейнстормингът дава възможност да бъдат атакувани, обсъдени и преценени отделните предложения, така че да се достигне до консенсусен резултат към по-добро, или до изход от даден проблем.

Този метод обаче може да бъде стойностен, само ако е планиран добре, смята Кийн.

Правилно проведеният брейнсторминг е този, в който идеите не са само генерирани, но и подробно разказвани и изследвани; в който модераторът предизвиква, мотивира и направлява групата, която мисли.

Затова хората, които участват, трябва да са предварително предизвестени и поканени. Изненадващото свикване на "мозъчна атака" е грешка. Преди да се съберат около масата за дискусии, участниците трябва да са имали достатъчно време да се настроят и помислят.  

Някой трябва да ръководи срещата, така че да се създаде конструктивна дискусия. Добре е това да е човекът, който всички отъждествяват с длъжността и ролята на ръководителя. Няма нищо лошо той да упражни авторитета си, ако отделни служители не искат да участват, съветва Кийн.

Въпреки ефективността на брейнсторминга обаче не бива да се пренебрегва и индивидуалният потенциал на хората, казва още Кийн. Работата на великите учени като Нютон, Айнщайн и Едисън е пример за това, че гениалните хрумвания се раждат от упорития самостоятелен труд.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ