Трябва да мислиш творчески, а блокираш...

Трябва да мислиш творчески, а блокираш...

Понякога, когато умът му засече, един рекламист си пуска шоуто по награждаването на най-добрите рекламни творби на годината. Просто така. За вдъхновение.

А може и да не е само тогава. Прави го и когато мързелът го налегне. Когато е разочарован. Или може би неопитен.

Случва се и това, но същевременно всеки уморен човек с дългогодишен опит в рекламата може да ви каже следното: в тази професия няма нищо по-трудно от това да вземеш идея. И много често това може да се избегне, ако агенцията вложи усилен труд и последва набор от правила, които водят до голямо креативно богатство.

Ние, рекламистите не сме художници. Ако Пикасо е чувствал, че творческите му сокове пресъхват, е можел да си вземе ден почивка. По принцип се смята, че специално той е бил отдаден толкова много на изкуството, че никога не си е вземал почивен ден, но все пак е имал възможност да го направи. В рекламата нямаме тази привилегия. Плаща ни се да мислим, създаваме и убеждаваме. Клиентите ни не разполагат нито с времето, нито с парите да седят и да ни чакат, докато умът на криейтив директора се отблокира.

Коледната реклама на Apple (видео)

Тогава как може да се избегне проблемът с кризата на твореца? Един от сигурните начини е като се създаде определен метод, по който се работи в даден проект. Мнозина сред хората на криейтива имат план, към който се придържат стриктно. Той им помага да не достигнат до ситуацията с пресъхналия кладенец на творчеството. Или да не се трупа в тях вътрешно напрежение, от което могат да се разболеят.

Специалистите предлагат следния съвет:

- Опитвайте да записвате всичко, което знаете за продукта или услугата, независимо къде. На хартия или в електронен вариант. На бележка, залепена на стената или като скица.

- Съхранявайте всякаква информация, която смятате, че ще ви бъде полезна. Събирайте данните в компанията на колега.

- След това седнете за известно време и прегледайте всички събрани от вас данни. Пресейте ги. И после помислете за начало на идея за кампания, реклама или лозунг.

Винаги трябва да сте си осигурили време подсъзнанието ви да свърши работата. 90% от времето най-добрите идеи идват от правенето на силни изследвания и захранването им в мозъка. Той, от своя страна, ще ви възнагради за тежкия труд като свърже две привидно раздалечени и несъвместими идеи в едно гениално цяло.

Пол Шугит в advertising.about.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Навици за постигане на висока емоционална интелигентност
Учени от Обединеното кралство направиха рядко откритие, свързано с гъбите
Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 6 до 12 октомври
Изследователи откриха микроби, които са в капан на арктическите ледове вече 40 000 години
На днешната дата, 6 октомври. Имен ден празнуват Тома, Томислав и Томислава
Пореден случай: Бившият директор на руското издателство "Правда" загина след падане от прозорец
Мощен циклон навлиза в Гърция. У нас се чакат обилни валежи, особено по морето
Над 300 000 души са засегнати от кризата с боклука в столичните райони "Люлин" и "Красно село"