Полезни съвети как да кръстите фирмата си
Изборът на страхотно име за компанията полага началото на историята на страхотна марка.
Името трябва да се запомня лесно и да създава позитивно чувство, когато човек го чуе. Тук следва кратка рецепта в стила "как да", която предлага начин то да бъде измислено и внедрено добро име, ако мислите в момента за такова.
Необходимо време за мислене: Не прекалено много. Максимум, общо няколко часа. Останалото е блокиране на ума.
Ето как:
1. Направете брейнсторминг. Помислете как искате хората да се почувстват, когато чуят името на фирмата ви. Запишете думите, които ви хрумват на бял лист хартия. Категоризирайте ги, като определите тези сред тях с водещо значение според вас.
2. Свързвайте. Помислете за свързани с тях думи и фрази, които провокират чувствата, които искате. Разровете се в съкровищница на думи (в синонимен речник или друг тип справочник) и открийте всички синоними на думите и фразите в списъка ви.
3. Свързвайте още. Намерете гръцките и латинските преводи на думите ви. Помислете кои цветове, растения, животни им съответстват.
4. Ескпериментирайте. Заиграйте се с комбинации на различните ви думи, както и с части от тях. Не опитвайте да анализирате и правите оценка сега. Само ги свързвайте.
5. Размишлявайте. Разгледайте списъка си и помислете върху всяко възможно записано в него име. Как ви кара да се чувствате, когато го чуете?
6. Комуникирайте. Разгледайте отново списъка си с някой, на когото имате доверие. Помоли го да ви каже как всяко от възможните имена го кара да се чувства, когато ги чуе, и колко лесни са те за запаметяване.
7. Направете си приоритети. Отхвърлете всеки въриант, който не съвпада с представата ви и подредете нов списък с останалите.
8. Проверете търговските марки. Увери се, че никой друг не използва измисленото от вас име. Ако използвате име с подобно звучене, ще създадете объркване, което засяга както вас, така и бизнеса на другите.
9. Проверете дали името е регистрирано като домейн. Важно е да имате и уеб-сайт.
10. Пуснете го в Google. Дори никой да не го е регистрирал като домейн, все пак е от значение да видите какво друго ще се повяви като свързана с него информация.
11. Изберете го. Регистрирайте го. Купете домейн. Защитете юридически търговската си марка. Макар че ще се появят някои правни консултации и разходи, те могат да ви спестят много по-големи суми от загуби в бъдеще.
Допълнителни съвети:
1. Избягвайте тривиалните имена като Бара на Джо, Хардуера на Сам и т.н. Те не се запечатват в паметта и са трудни за регистрация като търговска марка.
2. Избягвайте твърде общи имена на фирмата, които буквално описват продукта или услугата ви. Например „Компютърни консултации“, „Продажба на електроурети ООД“ и други подобни.
3. Избягвайте георграфски имена. Освен, че не се запаметяват много като име на бизнеса, пречат на преместването му в бъдеще и разширяването на операциите. Изключение прави опитът да се създаде силен локален бранд с подчертано местна услуга.
4. За предпочитане не изключвайте чрез името си възможни бъдещи продукти и услуги.
5. Опитайте да запазите името кратко и лесно за произнасяне.
От какво се нуждаете за всичко това?
- Справка в търговския регистър. Юридическа услуга.
- Лист и химикалка.
- Честни приятели и обратна връзка.
УСПЕХ!
По съвети от авторите в entrepreneur.about.com
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.