„Реквием“ на Верди в Софийската опера
В навечерието на големия християнски празник Великден, в Софийската опера и балет ще бъде изпълнен концертът „Верди -Реквием“, с участието на международен състав от солисти. Това съобщават от музикалната институция.
Концертът ще бъде на 13 април, от 19:00 ч.
Във „Верди - Реквием“ ще пеят солистите Силвия дала Бенета - сопран (Италия); Тициана Караро - мецосопран (Италия); Даниел Магдал - тенор (Румъния); Мариус Болос - бас (Румъния); Айра Леви - диригент (Берлин), заедно c хора и оркестъра на Софийската опера и балет. Ето и малко повече информация за тях:
Силвия дала Бенета е сред водещите драматични колоратурни сопрани на световната сцена. Постигнала забележителен успех в цяла Италия, Европа и Азия, нейният преход през последните сезони към Вердиев драматичен колоратурен репертоар заслужено получи внимание и одобрение от световната критика.
Ангажиментите ѝ този сезон включват откъси от „Набуко“ и „Аида“ на фестивала „Бустан“ в Бейрут, „Норма“ във Ферера, Вердиевия „Реквием“ в София, „Така правят всички“ в Мексико, Йерусалим и Парма и „Веселата вдовица“ в Катания.
Даниел Магдал е завършил Музикалната академия „Джордже Енеску“ в родния си град Яш, Румъния. От малък се увлича от класическата музика, най-вече от операта, макар в семейството му да няма хора, посветени на това изкуство. Репертоарът му включва почти всички тенорови партии от оперите на Пучини, пее и творби на Верди, Бойто, Майербер, Вагнер в театри из цяла Германия. В Държавната опера в Прага е поканен за „Аида“ и „Травиата“ от Верди и за „Мефистофел“ от Бойто. Гостува в Дойче опера – Берлин, както и в театри в Япония и Канада. Отело и Самсон са двата му любими персонажа, а творбата на Сен-Санс е предпочитаното заглавие в неговия репертоар.
Тициана Караро завършва образованието си с пиано и оперно пеене. Прави своя дебют на Фестивала на Итрийската долина на Мартина Франка през 1991 г. в ролята на Акилио във „Фарначе“ от Вивалди, получавайки голям личен успех сред публиката и критиката и няколко пъти пее на същия фестивал.
Пее в големи италиански и международни театри: Монте Карло, Будапеща, Ройтлинген, Неапол („Турчинът в Италия“), Парма, Тревизо, Реджо Емилия, Модена, Мачерата, Равена, Верона („Набуко“ – постановка на Уго де Ана, диригент Даниел Орен), Пиза. Често изпълнява църковна музика като „Реквием“ на Моцарт и Верди, IX симфония на Бетовен, „Стабат Матер“ на Перголези и Росини, „Dies Iste“ и „Възкръсването на Лазар“ от Перози и „Juditha Triumphas“ от Вивалди.
Мариус Болос е солист на Букурещката национална опера от 2006 г. Завършил е Университета в Орадя, специализирайки музика и богословие. Дебютира в Румънската национална опера в Клуж-Напока през 2004 г. като Командора в „Дон Жуан“ от В. А. Моцарт. През юли 2005 г. е финалист на Международния певчески конкурс „Хариклеа Даркле“ в Браила, а през 2007 г. е удостоен със Специалната награда на журито по време на същия конкурс. Получава Втора награда на Фестивала на изпълнение на румънска песен в Брашов. Дебютира в Букурещката национална опера с ролята на Монтероне в „Риголето” от Джузепе Верди и през годините си сътрудничи също и с Румънската национална опера в Клуж-Напока и с Филхармонията „Джордже Енеску“ в Букурещ.
Айра Левин е международно известен заради голямата многостранност на музикалните му дейности. Дирижирал е над хиляда представления на 75 оперни заглавия и също така се чувства комфортно на концерт с обширен симфоничен репертоар. Той е лауреат на награди като концертен пианист и за записи с негово участие. Бил е ученик и асистент на легендарния Хорхе Болет в Музикалния институт „Къртис“. Има 40 публикации като композитор-аранжор, които включват оркестрации на по-важни произведения от Лист, Франк, Бузони, Регер, Рахманинов и Респиги, транскрипции за пиано и каденци към няколко концерта за пиано от Моцарт.
Левин е главен гост-диригент на легендарния Театър „Колон“ в Буенос Айрес от 2011 до 2015 г., където дирижира 12 големи оперни постановки, включително произведения от Моцарт, Вагнер, Верди, Пучини, Рахманинов, Щраус и Прокофиев, както и американските премиери на „Едип“ от Енеску, „Огненият ангел“ на Прокофиев и „Калигула“ на Гланерт, а също и няколко симфонични програми. Бил е музикален и артистичен директор на театър „Мунисипал“ в Сао Пауло и на Националния театър в Бразилия, главен диригент на Дойче Опер ам Рейн и на Бременската опера и главен гост-диригент на Каселската опера. Бил е гост-диригент на множество важни оркестри и опери като Дрезден, Лайпциг и Женева и е работил с много от световните водещи инструменталисти, певци и режисьори.
Записал е няколко компактдиска, посрещнати възторжено от критиката, с Лондонския симфоничен оркестър, Кралския шотландски национален симфоничен оркестър, Норландския симфоничен оркестър и на негови собствени транскрипции за пиано.
Левин ще направи своя оперен дебют в САЩ през март-април 2017 г. в Роуз тиътър на Център „Линкълн“, като диригент на брилянтната и рядко изпълнявана опера „Потъналата камбана“ от Оторино Респиги в първия сезон на наскоро реорганизираната Ню Йорк Сити Опера. Това ще бъдат първите представления на това произведение в Ню Йорк след 1929 г.
Той впечатли оперната публика у нас с участието си в първата част на Новогодишния концерт на Софийската опера и балет през 2016 г., където дирижира откъс от „Парсифал“ на Рихард Вагнер.
„Реквием“-ът на Верди поставя едно ново начало в културата на Европа - големите сакрални творби да се изпълняват не само в църквите, но и в оперните и концертните зали.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.