15.поколение "Берета" или как се управлява бизнес на почти 500 години

15.поколение Берета или как се управлява бизнес на почти 500 години

„Не е важно семейството да е заможно, а компанията да бъде богата!” Такава е бизнес философията на един от най-старите семейни бизнеси в Европа, който тази година отбелязва 490-годишнина. Това е и една от тайните на бизнес дълголетието на семейната оръжейна компания „Берета”, доказана и отстояваща репутацията си на майсторство от най-висока класа. Рецептата да се изпълнява това семейно завещание е проста: активите не са собственост на семейството, а на дружеството.

Основана през 1526 година от Бартоломео Берета, днес тя се управлява от 15.поред поколение. „Всяко едно от тях през годините е допринасяло за съхраняването и разрастването на компанията с нови идеи, нови проекти. Аз и моят брат се стремим да продължаваме да развиваме нашия бизнес. Гледаме в бъдещето, за да може компания като "Берета" да се развива успешно.”, сподели д-р Франко Гузали Берета, изпълнителен директор на компанията “Берета”, по време на специална  презентация днес пред членове и гости на “Сдружението на фамилния бизнес в България”.

Той и неговата съпругата Умберта Нюти Берета бяха специални гости на традиционната годишна „Официална вечеря за деня на семейството“ по покана на “Сдружението на фамилния бизнес в България”.

Франко Берета преведе аудиторията през продължаващата няколко века история на успеха на компанията, която днес оперира не само в Европа, но и в САЩ и в някои азиатски страни.

80% от приходите в общия оборот на компанията са от продажба на ловни и състезателни оръжия, а останалите 20% - от доставки за отбранителния и правоохранителния сектор. Това съотношение прави бизнеса ни устойчив и гъвкав, тъй като големият дял приходи идва от предсказуем пазар, сподели Франко Берета. Освен оръжия, компанията покрива и широка гама от допълнително оборудване и аксесоари, свързани с предназначението на основната продукция,  което още повече й помага да се разраства.

Девизът на Берета е „Винаги в целта”. Изписан е на латински, в прословутото  лого на компанията с трите, устремени нагоре стрели. И то, както ценностите и философията на този семеен бизнес, превърнал се в световен бранд е наследство. Измислено е през 20-те години на миналия век от близък семеен приятел – италианският поет и писател Габриеле д’Анунцио.

 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ