Данъците, които всеки плаща на Google

Данъците, които всеки плаща на Google

Според известния американски маркетолог Сет Годин има два данъка, които потребителите плащат на търсачката Google. Подробности за тях той споделя в личния си блог Seth’s Blog.

„Първият данък, който всеки от нас плаща, е с цел компаниите да могат да наддават помежду си за трафика от Google. Тъй като техният модел е изграден както върху директен маркетинг, така и върху търгове, те са в състояние да запазят значителна част от позициите си в много индустрии. Те са се превърнали в наемодатели на интернет.

Разликата между успешния и неуспешния бизнес в Ню Йорк е само няколко процента – успешните плащат 95% от печалбите си на наемодатели, а неуспешните – 105.

Няма значение дали имате конкуренти в търсачката – моделът на залагания за внимание е толкова икономически завладяващ, че компаниите са готови да платят още повече, за да достигнат до нови хора.

Другото се забелязва по-трудно, защото Google направи откриването на сайтове през търсачката си още по-сложно, от което пострадаха някога успешни компании като Groupon и Travelocity. В резултат на това новите уеб компании са значително по-трудни за финансиране и изграждане. Ако сте много зависими от това да се показвате в Google, вероятно трябва да преосмислите плана си.

Мрежата създаде големи ползи за достъпа, конкурентноспособността и селекцията на толкова много пазари. Капитализмът е ефективна система за справяне с клиентските потребности, но след като се насочи към контрол върху пазарите, тези ползи изчезват.

Съществуването на търсачката DuckDuckGo и др. не променя значително позицията на Google като монопол, способен да диктува как повечето хора изпробват всичко в мрежата.“

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ