10-те най-купувани марки в света

10-те най-купувани марки в света

Всяка година изследователската компания Kantar Worldpanel представя своя Brand Footprint - глобален доклад, в който са класирани най-купуваните в света марки - те са от сектора на бързооборотните стоки.

Класацията се основава на брой домакинства на планетата, които са купували всеки бранд, и на честота на покупките - измерител, който от Kantar Worldpanel наричат "Consumer Reach Points".

Целта е да бъдат разкрити местните вкусове в страните, тенденциите на пазарите и промените в поведението на потребителите. Анализът е сериозен - обхваща над 300 милиарда решения за покупки сред 74% от световното население и 15 000 марки в 44 държави. 

Business Insider показва последните резултати, базирани на данни, събрани в 52-седмичен период между 12 октомври 2014 и 11 октомври 2015 г. Наблюденията на събраната информация са показали, че развиващите се пазари създават 82% от растежа в бързооборотния сектор. 10-те най-купувани марки продукти в света са следните: 

10. Dove. Собственост на Unilever, тя се нарежда трета в топ 10 с най-купуваните марки продукти за здраве и красота, според доклада. В топ 5 е на най-разрастващите се марки в Латинска Америка. Попаднала е при 31 милиона домакинства повече, спрямо предишния годишен доклад на фирмата. 

9. Knorr. И тя е собственост на английско-датския гигант Unilever - от 2000 г. насам. Немска марка е. Нейните продукти за хранене остават популярни по целия свят. 

8. Indomie. Собственост е на Indofood. Това е азиатски бранд полуготови спагети, който е номер 1 в Индонезия и излиза вече извън азиатския пазар, развивайки се в Турция. 

7. Nescafé. Собственост на Nestlé. Марката кафе остава популярна, въпреки че пада надолу в сравнение с класацията от предишната година, където беше 6-та в топ 10 на най-купуваните марки. 

6. Pepsi, на PepsiCo. Египет е една от страните на света, където хората предпочитат да пият Pepsi пред Coca-Cola.

5. Lays, на PepsiCo. Марката чипс Lays достига 25 милиона домакинства повече по света. 

4. Maggi, собственост на Nestlé. Това е най-купуваният по света бранд на Nestlé.

3. Lifebuoy, на Unilever. Водещият в света бранд продукти за хигиена на ръцете имаше нови постижения, като поставяне на дезинфекциращи устройства за ръце на дръжките на колички за пазаруване в ОАЕ и Индонезия, както и създаване на система за предупреждение на мобилните телефони, припомняща на хората да си мият ръцете. Освен това направи червените пакети, които традиционно се раздават на семейството и приятелите на Китайската нова година, удвоени като сапун, който може да се използва. 

2. Colgate, на Colgate-Palmolive Company. Въпреки че се купуваше от 2/3 от домакинствата на света, Colgate все пак успя да навлезе в още 40 млн. домакинства - най-големият успех за марка на глобалния пазар. 

1. Coca-Cola, на The Coca-Cola Company. Coca-Cola е прочута с целта си винаги да бъде "на една ръка разстояние" за всеки човек на планетата, който я поиска. Компанията е изградила и продължава да развива огромна мрежа за доставки, снабдявайки дори най-малките квартални магазини в градчетата, доставяйки в тях познатите брандирани хладилници. Това трайно увеличава видимостта на бранда през годините, популярността му сред млади и стари и физическата му наличност навсякъде. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ