Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|4 корпорации, опитали да купят Facebook
Няколко корпорации, включително основни конкуренти на Facebook днес, са се опитали да купят социалната мрежа в самото начало, когато Марк Зукърбърг и неговите приятели се отправят към Силициевата долина в търсене на инвеститори за развитието на идеята си. Въпреки неустоимите им оферти, предприемачите удържат фронта. Ето кой вижда потенциал във Facebook от самото начало.
Малко след като пристигат в Пало Алто през лятото на 2004 година, в офиса на студентите от Харвард пристигат директори на Google с намерение да си партнират и дори да закупят бранда. Срещата не довежда до никакво споразумение, но въпросът е повдигнат отново през 2007-а, когато Тим Армстронг от екипа по продажби убедил борда на най-голямата търсачка да сключи с Facebook сделка за рекламно обслужване и за купуване на социалната мрежа. До това обаче така и не се стига, но оценката от 15 млрд. долара, която Google прави на Facebook, изстрелва компанията на Зукърбърг нагоре.
News Corp.
През 2006 г. Рос Левинсън, тогавашният шеф на News Corp., посещава Марк Зукърбърг и един от съветниците му, рисковия капиталист Мат Колер. Споразумение не е направено, тъй като Левинсън се притеснява, че няма да успее да запази растежа на Facebook.
Microsoft
„Защо просто не ви купим за 15 млрд. долара?“ – този въпрос отправя към Зукърбърг изпълнителният директор на Microsoft през 2007 година, Стив Балмър. Основната цел на това предложение е не само да придобие компания с голям потенциал, но и тя да не попадне в ръцете на Google. От ръководството на Facebook предлагат технологичната корпорация да купува по 5% от дяла на социалната платформа на всеки 6 месеца, така че пълното придобиване да отнеме 5-7 години. Това предложение отпада и в крайна сметка Microsoft купува 1.6% от компанията за 250 млн. долара.
MySpace
През пролетта на 2005 година тогавашният главен изпълнителен директор на MySpace, Крис Деулф, се среща със Зукърбърг, съветника му Мат Колер и президента на Facebook, Шон Паркър, за да обсъдят възможността за купуване на Facebook, но безуспешно. Тъкмо обратното – основателите на двете платформи се виждат още два пъти с предложения от страна на Зукърбърг за придобиването на MySpace, веднъж за 75 млн. долара, а по-късно и за 750 млн. долара. Деулф обаче отказва.
По материал на Business Insider
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.