4 PR урока от интервюто на Меган и Хари

4 PR урока от интервюто на Меган и Хари

4 PR урока от интервюто на Меган и Хари

Независимо дали сте на страната на принц Хари и Меган Маркъл, или напротив - подкрепяте Бъкингамския дворец, или пък нямате никакво отношение в кралската драма, трябва да гледате интервюто на херцозите на Съсекс с Опра Уинфри, за да си „откраднете“ някои пиар трикове, смята Ейми Джордж от изданието Inc. Ето кои според нея са най-ценните.

Знайте и репетирайте посланието си

Практиката може да ви направи перфектни. Във всяко интервю за медии, особено когато залогът е висок, трябва да сте сигурно, че ясно предавате посланието си. Не искате да обърквате публиката или да я оставяте да интерпретира какво точно сте имали предвид с изказването си. Освен това не е редно да кажете нещо, което звучи зле и накърнява вашата репутация или тази на бизнеса ви. Ясно е, че Хари и Меган са подготвени – те са обучавани за това и като знаменитости, и като членове на кралското семейство. На моменти изглежда и че са репетирали доста. Всичко това можете да направите и вие.

Работете с журналисти, на които се доверявате

Опра бе сред гостите на сватбата на Меган и Хари, освен това са съседи в Монтесито, щата Калифорния. Ясно е, че двойката познава, харесва и уважава тв водещата достатъчно, за да ѝ предостави възможността за първо съвместно интервю от годежа от 2017 г. насам. Ето какво трябва да се запомни тук – дори и да познавате един репортер, трябва все пак да помните, че той изпълнява задълженията си. Самите вие правите същото, опитвайки да представите възможно най-добрата версия на вашата история.

Всеки въпрос в едно интервю ви дава възможност

Първо, истината е важна за всяко интервю. Лъжата не е умен пиар ход в нито един случай. Има въпроси, на които е по-трудно да се отговори. Трикът е да осъзнаете, че всеки въпрос в едно интервю ви дава възможност.

Можете да отговорите директно и искрено. Публиката оценява истината и прозрачността. Можете и да блокирате въпроса или да направите нещо, което пиар специалистите наричат „бриджинг“ – когато познавате въпроса, но деликатно пренасяте отговора си в област, която ви е по-удобно да обсъждате и приляга на ключовите ви послания.

Добрият план

Когато имате какво да кажете, го направете с цял пиар план и не разчитайте само на едно интервю в медиите да ви свърши работата.

Преди голямото интервю няколко новини допълнително очовечиха образа на двойката. През ноември Меган написа статия в „Ню Йорк Таймс“, в която говореше за спонтанния си аборт. На Свети Валентин с Хари обявиха, че отново очакват бебе, а в края на февруари, само дни след като бе обявено, че двамата не могат повече да изпълняват задълженията си като кралски особи, в шоуто на водещия Джеймс Кордън бе излъчено забавно интервю с Хари.

Понякога е нужен цял навременен медиен план. Това е точно толкова важно за вашия бизнес, колкото и за една двойка знаменитости. Не забравяйте да бъдете подготвени.

По материал на Inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ