Amazon е най-скъпата марка в света за трета поредна година

Amazon е най-скъпата марка в света за трета поредна година

Американският интернет гигант Amazon запазва позицията си като най-скъпата марка в света за трета поредна година, става ясно от изданието за 2021 г. на класацията BrandZ Top 100, изготвяна от консултантската група Kantar.

Стойността на бранда Amazon, който влиза в класацията за първи път през 2006 г., се оценява на 684 млрд. долара (колко е брутният вътрешен продукт на Полша). Стойността на бранда се е увеличила с цели 64%, или 268 мрлд. долара в сравнение с предходната година, което прави Amazon първата компания, заедно с Apple, чиято марка се оценява на повече от половин трилион долара. Марката на Apple, която заема втората позиция в тазгодишното издание на класацията, се оценява на 612 млрд. Долара.

Доминацията на технологичните брандове обаче не спира дотук. Сред първите десет се нареждат общо седем фирми от сектора. На трето място е Google, чийто бранд се оценява на 458 млрд. долара, а след него се нарежда Microsoft с 410 млрд. долара. Топ 10 допълват Tencent – 241 млрд. долара, Facebook – 227 млрд. долара, Alibaba – 197 млрд. долара, Visa – 191 млрд. долара, McDonald's – 155 млрд. долара и Mastercard – 113 млрд. долара.

[[{"fid":"375893","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":1000,"width":1500,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]

Източник: Kantar.com

От Kantar отбелязват, че през тази година най-скъпите марки са регистрирали рекорден растеж, като общата стойност на Топ 100 брандовете се равнява на 7,1 трлн. долара – колкото общият брутен вътрешен продукт на Германия и Франция.

Това представлява 42-процентов ръст в сравнение с предходната година – над 4 пъти повече в сравнение със средния растеж за последните 15 години. От консултантската група посочват, че този резултат се дължи на оптимизма, породен от бързото разпространение на ваксини, мащабните пакети за стимулиране на икономиката и подобряващите се прогнози за растеж на БВП.

Най-голям ръст в сравнение с предходната година регистрира Tesla – 276% до 42,6 млрд, долара, което отрежда на бранда 47-мо място. Следващи по ръст са TikTok – 158% до 43,5 млрд. долара, Pinduoduo – 131% до 21,7 млрд. долара, Meituan – 119% до 52,4 млрд. долара, Moutai – 103% до 109,3 млрд. долара, Instagram – 100% до 83 млрд. долара, Uniqlo – 88% до 15,4 млрд. долара, Lululemon – 85% до 17,9 млрд. долара, Chipotle – 82% до 12 млрд. долара и JD.com – 75% до 44,5 млрд. долара.

Като цяло 69 от 100-те бранда са повишили стойността си с поне 5% през 2020 г. В класацията влизат 13 нови компании, включително Nvidia, която дебютира на 12-та позиция със 105 млрд. долара. Сред новите имена в класацията личат още тези на Qualcomm – 48,3 млрд. долара, Zoom – 37 млрд. долара, AMD – 33 млрд. долара и Spotify – 19,3 млрд. долара

Най-голям растеж през 2021 г. регистрират американските брандове – 46%. Те заемат 56 от 100-те позиции в класацията, като  общата им стойност се равнява на 74% от общата стойността на всички брандове.  

В  същото време китайските марки увеличиха преднината си пред европейските, като в момента първите представляват 14% от стойността на всички марки от Топ 100. Стойността на брандовете от Стария континент се равнява на 8% от общата, след като през 2011 г. те отговаряха за 20% от стойността.

Пълният доклад може да намерите тук.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ