Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Рекламният пазар у нас с ръст от 8% за миналата година
Рекламният пазар в България има 8% ръст през 2017 г. и е достигнал 370,250,000 лв. Тези данни изнесе Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) на събитието “Форум на комуникационната индустрия” в София.
Форумът беше на тема “Глобални посоки – локален фокус”. На него беше представена информация за рекламните бюджети, инвестирани през изминалата година в основните медийни канали в България, както и за процентите на медийна инфлация. Посочени бяха и прогнози за 2018, направени от БАКА на базата на събрана информация от водещите агeнции и медии в страната.
Според Асоциацията телевизионната реклама в страната продължава да държи най-голям дял, с 220,200,000 лв. Този вид реклама за първи път изненадва с двуцифрена нетна инфлация от 13%.
Teлевизията традиционно привлича и най-много от високобюджетните кампании у нас, а най-големи рекламодатели са компаниите от фармацевтичната индустрия, храните и напитките, козметиката и търговските вериги, посочи София Пенева, председател на УС на БАКА.
“Според глобалните проучвания на WARC световният пазар расте средно с 2,8%, ръстът в Европа е подобен на този в България, а в Румъния е дори и по-голям.” коментира София Пенева.
“У нас все още се гледа много телелвизия – средно по 3,15 часа на ден, и въпреки двете пийпълметрични системи на пазара, ефектът от инвестициите е измерваем. Отново според проучване на WARC, проведено на 96 пазара, телевизионната реклама отбелязва спад с 0,8%, докато у нас ръстът в телевизията е 8%”, казва тя.
Дигиталните кампании в България за 2017 г. са оценени на стойност 75,100,000 лв., въпреки че липсват точни данни за инвестициите във Facebook и Google, които по информация на БАКА са средно между 30 и 35% при големите агенции.
С тази оценка, дигиталната реклама у нас отбелязва 16% ръст и 10% инфлация за изминалата година.
Продължава на страница 2.
Близо 50% е ръстът на мобилната реклама, докато десктоп рекламата има 18% от всички инвестиции.
“В световен мащаб инвестициите във Facebook се равняват на общите инвестиции в радио реклама, а рекламата в Google е приблизително равна на инвестицията в целия печатен пазар в света.” коментира София Пенева.
В България единствено рекламата в печатни медии регистрира спад - със 17% до 15,100,000 лв., което води до 2% дефлация в цените.
Радиото пък регистрира ръст от 1% до 18,600,000 лв. Основни рекламодатели там са търговските вериги, мебелите и фармацевтичните компании, а инфлацията е 2%.
Външната реклама в страната има 5% ръст и стига до 40,600,000 лв. и 11% дял от целия медиа микс, с 4% инфлация инфлация на цените. Там традиционно най-големи рекламодатели са търговските вериги и телекомите.
0% ръст и инфлация и 650,000 лв. нетни вложения има кино рекламата у нас.
На база на събраната информация за изминалата година, членовете на БАКА очакват през 2018 телевизионната реклама да продължава да расте с 8-9%, дигиталните канали – с 16%, радиото – с 1-2%, външната реклама с 5%, кино рекламата с 1%, а прогнозата за спад на рекламните инвестиции в печатни медии се оценява на 17%.
Общият очакван ръст на рекламния пазар у нас за 2018 е 9%.
Форумът на комуникационната индустрия се случи за първи път в нов формат. Тази година събитието се организира от БАКА и Ogilvy Group Bulgaria.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.