Сподели ми!

Сподели ми!

Когато се използва ефективно, Facebook може да достигне до много аудитории. Когато го оставите на произвола, количеството рийч ще е разочароващо, особено ако имате малка база от последователи. Важно е да разбирате как Facebook подрежда съдържанието в раздела с новини, за да можете да оптимизирате съдържанието си. Освен това алгоритъмът постоянно еволюира. Като маркетолог постоянно откривам начини да позиционирам съдържанието си пред таргет аудитории ефективно и през повечето време го правя без бюджет. Вижте някои от нещата, които научих.

Използвайте визуално съдържание

Не на всички им харесва да четат дълги текстове – някои потребители предпочитат визуалното съдържание и взаимодействат с неща, които имат повече визуални елементи. Една проста инфографика може да комуникира една сложна концепция много по-добре. Полезно е да включите повече от един формат за споделяне, така че да обхванете различните предпочитания на аудиториите. Това ще позволи на хората да се ангажират повече, а оттам и да реагират на публикациите и да ги споделят с приятели.

Започнете разговор

Призовете хората да споделят свое собствено изживяване. Един обикновен въпрос от сорта на „Изпитвали ли сте това преди?“ ще позволи на хората да се включат в разговора. Според частния уебинар за промените в раздел „Новини“, проведен от Facebook през 2018 г., има няколко фактора, влияещи върху приоротизирането на постове на началната страница:

  • Споделянето на линкове в Messenger
  • Коментирането и харесването на снимки и статуси на определени хора
  • Неколкократен отговор на статуси или снимки

Чрез насърчаване на разговор вероятността хората да извършат поне един от тези фактори се увеличава, а това подобрява органичния рийч на постовете.

Отговаряйте на хората

След като насърчите разговора, най-доброто, което можете да направите, е да го модерирате. Ето как да поддържате дискусията:

  • Отговаряйте бързо – това не е имейл, хората очакват бързи отговори
  • Благодарете на хората – малко благодарност ще помогне хората да се отпуснат
  • Бъдете позитивни – никой не иска да получава насреща негативизъм – мислете позитивно и ангажирането, което получавате, също ще бъде такова

Публикувайте в пикови часове

Публикуването на съдържание когато трафикът във Facebook е висок, ще ви осигури по-голяма вероятност да достигнете до повече хора. Да знаете кои са пиковите часове е важно за по-доброто разбиране на аудиторията. Има много проучвания, показващи времето от денонощието с най-много трафик на определени групи аудитории. Според личните ми наблюдения постингите между 7:00 и 9:00, както и между 18:00 и 20:00 ч. дават добър трафик.

Отбелязвайте релевантни хора, страници и групи

Това допълнително помага за подобряването на органичния рийч, а в комбинация с хаштагове е чудесно. Само не прекалявайте. Да знаете как Facebook приоритизира съдържанието ще ви позволи да подобрите органичното достигане. Кристализирайки опита си, се надявам да съм ви помогнал!

Шон Конг за Medium.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ