Дядо Коледа – първият инфлуенсър в историята

Дядо Коледа – първият инфлуенсър в историята

В днешния свят на Instagram знаменитости е нужно повече от това да те споменат в централната емисия новини или да напишеш добър прес релийз, ако искаш да спечелиш вниманието на клиентите. Остават само няколко седмици до празниците, около които най-известният инфлуенсър се връща на екрана и печели сърцата ни отново. Това е Дядо Коледа.

За някои специалисти, които се занимават с история на маркетинга, следите на първия инфлуенсър отвеждат в ранните години на XX век, когато белобрадият старец се появява в рекламите на Coca Cola. През 30-те той е нарисуван за кампания на бранда за първи път от артиста Фредерик Майзън. По време на зимния сезон неговата творба влиза в списания и вестници навсякъде в САЩ.

Но наистина ли това е първият инфлуенсър? Много рекламни гурута са убедени в това, защото образът на Дядо Коледа кара хората да вземат бързо решение за покупката си, въз основа на приятната емоция, която той създава у тях. Неслучайно Coca Cola продължава да го използва в кампаниите си и до днес. Концепцията за инфлуенсър маркетинга е актуална тема сред комуникационните специалисти – докато едни са скептични към ефективността и продължителността на живот на тази тенденция, други смятат, че играе огромна роля в изграждането на потребителското възприятие за бранда.

Освен това, производителят на безалкохолни напитки помага за създаването на образа на Дядо Коледа в съзнанието на хората. Преди появата му в рекламите на марката в обществото няма единно мнение за това как точно изглежда той. Впоследствие визията му е изградена на базата на Лу Прентис, дългогодишен търговец и приятел на художника Хадън Съндблом, който създава едни от най-запомнящите се рисунки за марката.

Следвайки вълненията на обществото, от Coca Cola се стремят да предизвикват любопитство с всяка следваща поява на стареца – веднъж е без халка, друг път коланът му е обърнат и т.н. Това, освен продажби, гарантира оживена дискусия сред потребителите, празничен дух и, разбира се, потвърждава отново и отново факта, че това е най-успешният инфлуенсър.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 1 юли. Джулай Морнинг, Свети Врач
ChatGPT е свил с една трета свободните работни места за млади специалисти във Великобритания
Американският сайт Amazon загуби правото да продава новата конзола на Nintendo
Modernity Yellow Party - за жълтото като символ на свободата
Времето: Посрещаме юли с високи температури, но на места и с валежи
Зеленски поиска от Германия повече системи за противовъздушна отбрана
Алигаторски Алкатраз: Тръмп открива център за задържане на мигранти насред блата, пълни с едри влечуги
„Дългово робство“: Мъск отново разкритикува разходния законопроект на Тръмп