Ето как е изглеждала първата банер реклама

Ето как е изглеждала първата банер реклама

Дигиталният маркетинг е цяло голямо подразделение от маркетинга днес и вече говорим за множество точки на контакт, където марката може да се свърже с потребителите, от pop-up реклами в новинарските сайтове през видеа от няколко секунди преди да започнат клиповете в YouTube до Instagram Stories. Но какви са първите форми на онлайн рекламиране?

Джо Маккембли – съосновател на нюйоркската фирма за дигитален брандинг The Wonderfactory, преди време припомни на американските медии, че той е отговорен за появата на най-доброто (или най-лошо) онлайн рекламно изобретение, което интернет е виждал: първата банер реклама в историята.

Тя се появява през 1994 г., за да промотира седем музея на изскуствата в САЩ. Спонсорирана е от американската телекомуникационна фирма AT&T и е поставена, за да се види от интернет читателите на сайта HotWired.com. Успява да спечели в полза на рекламодателя милиарди долари под формата на приходи. Нейният въздесъщ обхват намалява цената на рекламата по онова време и дори става повод за фалита на няколко компании, работили със "старите", традиционни медии в САЩ, по информация на Business Insider.

Изработена е от агенцията, в която Маккембли е работил - Modern media, и не се отличава с особена естетика, но пък е доста функционална. От всички потребители, които са я видели, 44% са кликнали върху нея. Върху банера е имало надпис "Кликвали ли сте с мишката точно ТУК? ЩЕ ГО НАПРАВИТЕ".

И, ето как е тя:

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ