Големите победители в Cannes Lions 2018

Големите победители в Cannes Lions 2018

Интернет се променя докато всички ние се храним, поръчвайки от него, пазаруваме облекло и забавления или правим други неща и големите технологични компании стават все по-влиятелни, разширявайки бизнеса си в полето на маркетинга. Ето защо присъствието им беше по-голямо по време на тазгодишното издание на най-престижното и сериозно събитие за реклама в света - фестивалът в Кан, Франция, Cannes Lions. 

В международния фестивал за креативност в рекламата тази година се включиха с яхти по крайбрежието на Кан компаниите Google, Facebook, Pinterest, Twitter и Spotify, съобщи CNBC. Технологичната платформа Freewheel на Comcast също участва. 

На събитието рекламните агенции имаха големи спонсорирани зони, особено в хoтелите. Медийни компании доведоха знаменитости като Джон Бон Джоуви и Кайли Миноуг. Присъстващи отбелязаха, че тази година е имало повече на брой малки затворени събития, вместо по-големи.

Amazon официално участва във фестивала за първи път. Включиха се и рекламни технологични фирми като The Trade Desk, Media Math, OpenX и Rubicon.

Един от големите победители в конкурса през 2018 г. бе туристическата кампания "The Palau Pledge" на република Палау. 

Вижте още: Република Палау, която получи световно признание

Тя грабна Гран при във финалната нощ на Cannes Lions, предаде AdAge.com. Отличена бе с Titanium Grand Prix, както и Sustainable Development Goals Grand Prix - отличие за постижения в областта на устойчивото развитие, а преди това спечели и в категорията за директен маркетинг. Така кампанията, изработена за 13-ата най-малка нация в света, стана един от най-титулованите победители в света на маркетинга. Тя е дело на Host/Havas и основното в нея е, че посетителите на страната трябваше да се "закълнат" да бъдат екологично умни в действията си, докато са на територията на държавата, още при подписването по време на слагането на печатите в паспортите им за влизане в страната. 

"В крайна сметка имаме един победител, една идея, която беше наистина най-свежата и нещо, което можем да разширим като мащаб и да активираме географски по света", коментира председателят и главен изпълнителен директор на Leo Burnett Worldwide Марк Тутсел, който бе председател на журито по темата "Цели за устойчиво развитие". Наградата тази година бе създадена в партньорство с Обединените нации и всички средства, събрани от заявки за участие в конкурса за нея, ще отидат за екологични цели. 

Журито връчи общо 6 Titanium отличия. Петте други, след това на Палау, отидоха за "Today at Apple" - ритейл изживяване, създадено за Apple от Work & Co. То грабна също Гран при за брандирано изживяване. 

Носителят на Гран при в категорията "Филм" на рекламния фестивал в Кан тази година е "It's a Tide Ad" на марката прах за пране Tide. 

Супербоул 2018: Как всяка реклама се оказа реклама на Tide

Гран при Glass Lion отиде при "Blood Normal" на дамските принадлежности Libresse.

Кампанията на американската рекламна агенция Droga5 "Dundee: The Story of a Legend Returns Home", в центъра на която стои реклама, изглеждаща в началото досущ като трейлър на нов филм за киното, също беше отличена.

Тенденция: Реклами като филмови трейлъри

Награда получи и "Nothing Beats a Londoner" от агенция Wieden & Kennedy Лондон, за спортния бранд Nike.

По отношение на благотворителната работа престижният приз Гран при (Grand Prix for Good) получи "Project Revoice" - проект, създаден от BWM Dentsu Сидни за паценти, страдащи от амиотрофична латерална склероза (ALS). 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Кая Калас: Нарушаването на румънското въздушно пространство от руски дронове е неприемливо
Росен Желязков: Има взети мерки за защита на въздушното ни пространство
Френският фермерски синдикат FNSEA призова за национален протест на 25 септември срещу Меркосур и митата на САЩ
Конференциите все още могат да донесат огромна възвръщаемост на инвестициите
Германските компании страдат от слабо интернет покритие въпреки милиардните инвестиции
На днешната дата, 15 септември. Рождениците днес
Златното правило на дядо, превърнало внука му в един от най-влиятелните хора на планетата
3 необичайни, но ефективни начина да откажете цигарите