Големите победители в Cannes Lions 2018

Големите победители в Cannes Lions 2018

Интернет се променя докато всички ние се храним, поръчвайки от него, пазаруваме облекло и забавления или правим други неща и големите технологични компании стават все по-влиятелни, разширявайки бизнеса си в полето на маркетинга. Ето защо присъствието им беше по-голямо по време на тазгодишното издание на най-престижното и сериозно събитие за реклама в света - фестивалът в Кан, Франция, Cannes Lions. 

В международния фестивал за креативност в рекламата тази година се включиха с яхти по крайбрежието на Кан компаниите Google, Facebook, Pinterest, Twitter и Spotify, съобщи CNBC. Технологичната платформа Freewheel на Comcast също участва. 

На събитието рекламните агенции имаха големи спонсорирани зони, особено в хoтелите. Медийни компании доведоха знаменитости като Джон Бон Джоуви и Кайли Миноуг. Присъстващи отбелязаха, че тази година е имало повече на брой малки затворени събития, вместо по-големи.

Amazon официално участва във фестивала за първи път. Включиха се и рекламни технологични фирми като The Trade Desk, Media Math, OpenX и Rubicon.

Един от големите победители в конкурса през 2018 г. бе туристическата кампания "The Palau Pledge" на република Палау. 

Вижте още: Република Палау, която получи световно признание

Тя грабна Гран при във финалната нощ на Cannes Lions, предаде AdAge.com. Отличена бе с Titanium Grand Prix, както и Sustainable Development Goals Grand Prix - отличие за постижения в областта на устойчивото развитие, а преди това спечели и в категорията за директен маркетинг. Така кампанията, изработена за 13-ата най-малка нация в света, стана един от най-титулованите победители в света на маркетинга. Тя е дело на Host/Havas и основното в нея е, че посетителите на страната трябваше да се "закълнат" да бъдат екологично умни в действията си, докато са на територията на държавата, още при подписването по време на слагането на печатите в паспортите им за влизане в страната. 

"В крайна сметка имаме един победител, една идея, която беше наистина най-свежата и нещо, което можем да разширим като мащаб и да активираме географски по света", коментира председателят и главен изпълнителен директор на Leo Burnett Worldwide Марк Тутсел, който бе председател на журито по темата "Цели за устойчиво развитие". Наградата тази година бе създадена в партньорство с Обединените нации и всички средства, събрани от заявки за участие в конкурса за нея, ще отидат за екологични цели. 

Журито връчи общо 6 Titanium отличия. Петте други, след това на Палау, отидоха за "Today at Apple" - ритейл изживяване, създадено за Apple от Work & Co. То грабна също Гран при за брандирано изживяване. 

Носителят на Гран при в категорията "Филм" на рекламния фестивал в Кан тази година е "It's a Tide Ad" на марката прах за пране Tide. 

Супербоул 2018: Как всяка реклама се оказа реклама на Tide

Гран при Glass Lion отиде при "Blood Normal" на дамските принадлежности Libresse.

Кампанията на американската рекламна агенция Droga5 "Dundee: The Story of a Legend Returns Home", в центъра на която стои реклама, изглеждаща в началото досущ като трейлър на нов филм за киното, също беше отличена.

Тенденция: Реклами като филмови трейлъри

Награда получи и "Nothing Beats a Londoner" от агенция Wieden & Kennedy Лондон, за спортния бранд Nike.

По отношение на благотворителната работа престижният приз Гран при (Grand Prix for Good) получи "Project Revoice" - проект, създаден от BWM Dentsu Сидни за паценти, страдащи от амиотрофична латерална склероза (ALS). 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ