Говорете още повече!

Говорете още повече!

Говорете още повече!

След месеци на локдаун и социално дистанциране трябва да говорим с някого. През 2020 г. и през цялата 2021-ва асистенти като Alexa и Siri станаха по-малко роботи и повече приятели.

През 2020 г. очакваме гласовото търсене да продължи възхода си. Предполага се, че интелигентните високоговорители ще се появят в 55% от домовете в САЩ и вече 65% от хората между 25 и 49 говорят с гласово устройство всеки ден, пише Джийна Барет за Inc.

Гласовото търсене ще промени начина, по който бранда ви прави SEO. И ако искате органичен трафик през 2022 г., ще трябва да действате. Събираме някои от важните препоръки, които да ви помогнат да изградите SEO стратегия, която наистина говори с таргет аудиторията ви… буквално.

Нека да е просто

Повечето резултати от гласово търсене са на ниво четене за 9 клас. Поддържайте съдържанието си непринудено и разговорно и не забравяйте да включите ключови думи, отговарящи на въпроси като „кой“, „какво“, „кога“, „къде“, „защо“ и „как“.

Направете бързо търсене в Google за основните си ключови думи и обърнете внимание на секцията „Хората също питат“ (“People also ask”) под спонсорираните и най-добрите резултати. Това е златна мина за SEO. Включете тези въпроси в съдържанието си, за да увеличите шансовете си за класиране при гласово търсене.

Не игнорирайте локалните търсения

Без значение колко голям бранд имате, струва си да имате местно присъствие. Гласовите търсения на мобилни устройства са три пъти по-склонни да бъдат локално базирани, отколкото текстовите. Не забравяйте да включите местоположението си в ключовите думи, когато е подходящи, независимо дали става дума за централата на компанията, регионалните офиси или общностите, където се намират вашите служители или ръководство.

Ако вашата марка е местна, ще трябва да притежавате този пазар, ако искате да се класирате добре в гласовото търсене. Уверете се, че упътванията до стандартните местоположения са правилни и лесни за разбиране и оптимизирайте търсенията тип “near me” („близо до мен“).

Съдържание с контекст

В SEO без добро съдържание няма да стигнете далеч. Уверете се, че съдържанието ви дава повишение на стратегията, като го изграждате около вашите идеални потребители и отговорете на ключови въпроси като:

  • Кои са те?
  • Какво задържа вниманието им?
  • Защо се нуждаят от това, което брандът ми предоставя?

След това отразете тези отговори в съдържанието си. Бъдете кратки, разговорни, уместни. Помислете за добавяне на често задавани въпроси и по-конкретни въпроси и го подсилете с т.нар. схема (schema), която Google предлага. Това ще даде повече структура на съдържанието ви и ще ви увери, че търсачката лесно го разбира.

***

Искате да растете и през 2022 година, нали? Кой не иска? Но ако все още не сте се включили в гласовото търсене, поставяте марката си в неизгодно положение. Добавете този инструмент към SEO стратегията за новата година.

По материал на Джийна Барет за Inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ