Как да изградите маркетинг стратегия за 2021 година - Част 1

Как да изградите маркетинг стратегия за 2021 година - Част 1

В последните дни от предизвикателната 2020 година маркетолозите вече гледат към следващите 365 дни. Времето за планиране на маркетинг стратегията вече настъпи, а от платформата Three Girls Media описват няколко основни стъпки, които брандовете не трябва да подминават в този процес.

Стъпка 1: Равносметката от тази година

Преди да помислите накъде отивате, трябва да установите къде сте в момента. Какви бяха целите ви за 2020-а? Кои от тях осъществихте? Имаше ли специфични тактики, които опитахте, и как се отразиха те на бранда?

Стъпка 2: Прегледайте таргет аудиторията си

Имате ли ясна представа до кой се опитвате да достигнете? Уверете се, че сте убедени в това. Запитайте се:

  • Откъде получават новините си?
  • Какви приложения използват?
  • Как можете да се свържете с тях?
  • Можете ли да направите нещо, за да подобрите начина, по който достигате до тях?

Стъпка 3: Поставете нови цели

След като установите как е протекла 2020 година, какво искате да постигнете през следващата? Задайте SMART цели:

Specific (специфични)

Measurable (измерими)

Attainable (постижими)

Relevant (релевантни)

Timely (навременни)

Стъпка 4: Брейнсторм на тактики, с които да постигнете целите си

За всяка цел разпишете необходимите дейности, с които да я постигнете. Например, ако искате да увеличите трафика към уебсайта си с 10%, може би ще искате да се фокусирате върху:

  • Блог с прилагане на SEO практики
  • Органични публикации в социалните мрежи с препратка към блога ви
  • Кампания за реклама в социалните медии с лендинг страница, препращаща към уебсайта ви

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ