Как да изградите маркетинг стратегията за 2021 година: Част 2

Как да изградите маркетинг стратегията за 2021 година: Част 2

В последните дни от предизвикателната 2020 година маркетолозите вече гледат към следващите 365 дни. Времето за планиране на маркетинг стратегията вече настъпи, а от платформата Three Girls Media описват няколко основни стъпки, които брандовете не трябва да подминават в този процес.

Първите 4 стъпки от него са равносметката от изминалата година, нов преглед на таргет аудиториите, поставянето на нови цели и брейнсторминга на тактиките към постигането им. Ето кои са останалите 4.

Стъпка 5: Помислете за времето и ресурсите си

Може да имате много и разнообразни фантастични идеи, но ако не наблегнете на разпределянето на бюджета, вероятно няма да ги осъществите. Въпреки че може да не успеете да осъществите всичко, което искате, определянето на целите, бюджета, времето и ресурсите, с които разполагате, ще помогнат да установите къде да бъде фокусът.

Стъпка 6: Разпишете маркетинг стратегията

Определяйте приоритетите си месец за месец, след това избройте тактиките, които планирате да прилагате. Това помага да визуализирате колко различни маркетингови дейности се ангажирате да извършвате.

След като изготвите стратегията, въвеждайте детайли по месеци, за да ви е лесно да следите последователността.

Стъпка 7: Приведете стратегията в действие

Една стратегия е безполезна, ако не бъде следвана. Разпишете индивидуалните дейности и ги разпределете в календара си, не забравяйте да добавите и краен срок, към който да се придържа целият екип.

Стъпка 8: Следете анализите

Всеки месец преглеждайте събраните данни, за да прецените как се справяте. Проверете анализите от Google Analytics, кликовете в имейла, статистиките за социалните медии и т.н.

В средата на годината можете да преразгледате кое работи и кое – не, за да сте готови да изместите фокуса към област, в която брандът се представя по-добре.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ