Как телефонът се превърна в мол само за 14 дни

Как телефонът се превърна в мол само за 14 дни

Какви ще са средносрочните и дългосрочните последствия от пандемията, блокирала обичайния начин на живот в цял свят, какви трансформации и преструктуриране на бизнеси и цели икономики ще провокира тя? Анализите и по-ясните прогнози тепърва предстоят, но вече са видими първите промени.

Един от ефектите, който към момента се отчита, е бумът в използването на мобилни апликации за банкови услуги, доставчици на храна и онлайн търговия. Извънредното положение промени значително нуждите и приоритетите на българските потребители. Само за две седмици пазарът придоби коренно различни измерения спрямо ситуацията преди наложените мерки. Оставайки си в къщи, българинът в рамките на 14 дни адаптира потреблението си към новата действителност и замени голяма част от офлайн услугите с онлайн решения предоставени от компаниите.

Чрез технологията за мобилен маркетинг Brand New Vision, в партньорство със Selectivv Полша, реализира проучване за употребата на конкретни мобилни апликации на компании от различни сектори:  банкови услуги, доставки на храна и онлайн пазаруване.

Сравнявайки периода 28 февруари - 13 март с периода 14-27 март, когато бяха въведени ограничителните мерки, трафикът към мобилните апликации бележи значително увеличение.

[[{"fid":"351389","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":2250,"width":2250,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]

Доставката на храна по домовете нараства, като най-висок скок бележи Takeaway с почти 35%. Мобилната апликация на eMag привлича с 19.24% повече потребители.

Сериозни движения нагоре отчитат и мобилните апликации на банките. Въпреки, че повечето техни клонове работят, потребителите предпочитат да останат на сигурно място удома си и да управляват своите финанси през телефона. Графиките показват в голяма степен естествената реакция на хората вследствие на наложените забрани за движение.

[[{"fid":"351390","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"2":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":2250,"width":2250,"class":"media-element file-default","data-delta":"2"}}]]

Не е ясно каква обаче ще е реакцията на потребителите след отмяната на извънредното положение. Възможно е да има обратна вълна към традиционните форми на търговия и хранене, но преживяното със сигурност ще остави своя отпечатък. Не е изключено да се проявят симптоми на т.н. „агорафобия“ – страх от напускане на дома, смесване с тълпи и др. Ще има твърде много психологически ефекти, чието проявление е трудно да се прогнозира към момента.

От друга страна, извънредното положение ни кара да се замислим и за това доколко ефективно използваме времето си. Много хора започнаха да си дават сметка, че часовете, които губят в пътуване до банка или магазина и времето прекарано там може да бъде многократно намалено чрез използване на онлайн решения и мобилни апликации. Сякаш изведнъж разбираме, че нещо което ни се струваше не толкова важно, като онлайн пазаруване или банкиране, всъщност ни спестява много време. Това разбира се ни дава възможност за много повече занимания от друг характер.

В тази връзка може да се прогнозира, че засилването на електронната търговия и онлайн банкирането, както и онлайн образованието няма да бъде краткосрочно. Новата реалност все повече налага така наречените разрушителни (disruptive) технологии, които в много кратки срокове ще станат неизменна част от ежедневието ни. Тези тенденции показват, че компаниите трябва  да насочат усилията си към привличане на клиенти към мобилните си приложения в много по-голяма степен, отколкото към традиционните си форми на търговия и услуги.

Откриват се големи възможности за много по-мащабно използване на мобилния маркетинг с цел опознаване на потребителите и предлагане на по-адекватни предложения за тях. Това ще подобри значително продуктите и услугите на компаниите, както и удовлетворяването на техните клиенти.

Светът става все по-бурен и по-динамичен, отколкото повечето компании могат да отговорят с необходимата скорост и гъвкавост. Трябва да се адаптираме бързо и да помислим как ние да водим промяната, а не тя нас.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ