Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Клиентът, който заслужавате
Кой получава най-добрите усилия от ваша страна, вашият „швейцарски финал” в работата?
Ако пестите енергията и старанието си за раздразнителен шеф, вечно недоволен клиент или агресивен купувач, вие просто създавате порочна система, от която печелят най-много именно хората, които ви вбесяват. Не е никаква изненада, че имате такива клиенти – та, нали именно на такива хора отделяте най-голямо внимание.
От друга страна, ако вие ясно покажете и потвърдите с действия, че вашите най-големи и специални усилия ще бъдат отдадени на хора, които уважават труда ви и вас самите като личност, ще се специализирате в работата именно с такива клиенти.
Един от повратните моменти в моята кариера беше отказът от клиент, който носеше близо 30% от приходите на нашата компания. Тъкмо се бяхме научили да изтърпяваме стреса, предизвикан от проекти за този клиент, когато ме осени прозрението, че ни дели съвсем малко от това да си осигурим такива клиенти за цял живот.
Тогава взехме важно решение и се освободихме за работа с тези, които заслужават нашите усилия и старания. А изгубеното като поръчки от непоносимия клиент наваксахме за по-малко от половин година.
Спомням си и една история за голяма финансова компания, която си направила вътрешно проучване и установила, че по-малко от 5% от нейните клиенти правят над 80% от позвъняванията в службата й за поддръжка, а приходите от тези клиенти са под 1%. Компанията изпратила на тези клиенти учтиви писма, в които им обяснила, че повече не може да ги обслужва на нужното ниво и им предложила да прехвърли акаунтите им към други, конкурентни компании. Службата за поддръжка веднага получила много повече време, за да отделя достатъчно внимание на клиентите, които наистина били важни за компанията.
Не, не винаги можете да се откажете от високомерни и безцеремонни клиенти.
Но да, винаги можете да намерите начин да дадете още повече на тези, които не са като тях. Ще го оценят високо, защото ще разберат веднага жеста, че никога няма да злоупотребите с тяхното търпение и порядъчност. И така, вие ще се отнесете с много по-голямо внимание към тези чудесни хора, отколкото някога сте отделяли за клиентите тирани.
И това много бързо ще се разчуе. Ще започне да работи за вас.
От блога на знаменития маркетолог Сет Годин, автор на бизнес бестселъри, основател на Squidoo и други онлайн проекти.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
The Guardian: Английски учени тестват ваксина срещу рецидив на два вида рак
Наука и Здраве |Мелони опитва да намали китайската собственост в ключови италиански компании
Икономика |Пекин скъса контактите си с президента на Чехия заради среща с Далай Лама
Свят |Китай създава чрез сливане най-голямата корабостроителна компания в света
Икономика |Европа е увеличила военната си помощ за Украйна през май и юни, сочат данни на германски институт
Свят |Възможно е Зеленски да участва на срещата Тръмп-Путин, но останалата част от Европа е изключена
Политика |Медузи спряха работата на най-голямата атомна централа в Западна Европа
Свят |НАТО оборудва полски вятърен парк в Балтийско море със сензори и радари
Свят |Кристиано Роналдо се сгоди за приятелката си сред 10-годишна връзка и пет деца
Спорт |Тръмп нареди да махнат от централни места в Белия дом портретите на Обама и Буш – баща и син
Свят |България вече съхранява слънчева енергия в батерии
Енергетика |Новата икономика: Кои страни в Европа предлагат най-добрата социална сигурност?
Икономика |Фалитите в Германия нарастват с най-бърз темп от октомври 2024 г.
Компании |

Коментари
Няма въведени кометари.