Когато Илон Мъск се пошегува с бранда ви

Когато Илон Мъск се пошегува с бранда ви

Когато Илон Мъск се пошегува с бранда ви

Какво ще направите, ако най-богатият човек в света публикува пост с бранда ви? Върху това се наложи да помисли McDonald’s в края на януари, когато Илон Мъск каза на своите над 70 млн. последователи в Twitter, че ще яде Happy Meal по телевизията, ако веригата за бързо хранене приеме криптовалутата доджкойн за разплащания. Отговорът на McDonald’s? Ще го направи, но ако Tesla, една от двете компании, ръководени от Мъск, приеме гримаскойн.

Какви поуки можем да извлечем от тази размяна на предизвикателства онлайн пред очите на милиони хора? Джъстин Барисо обобщава в публикация за Inc.

Криптото, Happy Meal и Twitter

След като McDonald’s отговори на Мъск, публикацията събра хиляди харесвания, коментари и споделяния. Предизвика и реакцията на крипто общността, включително от страна на софтуерния инженер и създател на доджкойн, Били Маркъс.

„Сигурен съм, че шегата имаше развлекателни намерения, но в крайна сметка е странна в крипто сферата“, написа Маркъс. Освен това прогнозира, че историята ще бъде подхваната от медиите, като се фокусира върху съществуването на гримаскойн. По-късно Coindesk съобщи, че ситуацията с McDonald’s е довела до създаването на близо 10 гримаскойна само в една мрежа, като пазарната капитализация на една от монетите достигнала близо 2 млн. долара за броени часове.

Разбира се, най-забавното във всичко това е, че и валутата доджкойн също стартира като шега, предназначена да пародира успеха на криптовалути като биткойна. Маркус казва, че е създал оригиналния доджкойн за около два часа и в отворено писмо пише, че е напуснал проекта още през 2015 година.

Да обобщим:

Гримаскойн е създадена като шега в отговор на доджкойн.

Доджкойн е създадена като шега в отговор на биткойн.

А биткойнът е създаден като… е, това е малко по-сложно.

Да се върнем на урока, който трябва да извлечем. Да, шегата на McDonald’s може и да е била банална. И това предизвика известна реакция в крипто общността. Но също така успя да направи и страхотни неща:

  • Остана свързана с бранда;
  • Спечели публичност и безплатен пиар;
  • Задържа надеждата, че наистина може да видим най-богатия човек в света да яде Happy Meal по телевизията.

Ако вашата марка неволно попадне в подобна ситуация, следвайте примера на McDonald’s. Не бързайте, отговорете като истински човек и стойте на гребена на вълната толкова дълго, колкото можете.

По материал на Джъстин Барисо за Inc

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ