Колко да платим за PPC реклама?

Колко да платим за PPC реклама?

Колко да похарчите зa PPC? Този въпрос със сигурност не терзае само вас. Независимо дали сте нови в това начинание, лансирате нова стратегия, или преоценявате усилията си, правилното инвестиране е от съществено значение.

Това, което бизнесът ви харчи за платена реклама, не е и не трябва да е статично. Бюджетът трябва да се променя, защото целите и разходите се променят. Според Питър Розлър има три стъпки в определянето на необходимите средства за pay-per-click реклама. Тях споделя в своя статия за Inc.com.

Стъпка 1: Определете целите си

Преди да харчите, трябва да определите за какво. Поставянето на количествени действащи цели и график на разходите е първата стъпка.

Ако имате цел, която чувствате непостижима или неясна, вероятно е така. Използвайте SMART рамката, съкращение от 5 компонента за определяне на целите – Specific, Measurable, Achievable, Relevant и Time-bound.

Нови потребители ли искате? Или да заинтригувате старите? Когато установите каква е целта на харченето ви за PPC, може да започнете да оформяте план за кампанията. Някои от най-общите цели за бизнеса включват:

  • Привличане на клиенти или генериране на фокусирани върху ROI лийдове (тоест, например искате 200 нови клиенти за 30 дни, но да плащате по-малко от 50 лв. на клиент)
  • Ръст на придобитите клиенти или абсолютно генериране на лийдове (тоест, ако искате да спечелите 200 нови клиента за 30 дни, независимо от цената за един клиент)
  • Информираност за марката (тоест, генериране на 5 млн. импресии на потенциални клиенти за 30 дни)

Стъпка 2: Установете изискванията за генериране на трафик

Определете колко трафик ви е необходим, за да постигнете целта си в рамките на зададения график. Вместо да гадаете, използвайте аналитични данни от платформите, които използвате, за да следите представянето си.

Стъпка 3: Проучете разходите за CPC реклама

Можете да откриете информация за приблизителни изчисления на cost-per-click на две места – данни, събирани назад във времето, и текущите ви усилия в областта на pay-per-click рекламата.

Впоследствие сформирането на бюджета става по-лесна задача. Полезна ще ви бъде следната формула:

необходим трафик х средно CPC = общия ви бюджет

По материал на Inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ