Домашните хлебопекарни с най-голямо увеличение на продажбите в сектора на черната и бяла техника

Домашните хлебопекарни с най-голямо увеличение на продажбите в сектора на черната и бяла техника

Домашните хлебопекарни с най-голямо увеличение на продажбите в сектора на черната и бяла техника

Извънредното положение в страната, обявено на 13 март, постави началото на една динамична ситуация и в сферата на потребителско поведение. Очаквано консумацията на потребителите се пренасочи към онлайн покупки. Заедно с това обаче се появиха и нови, нетипични тенденции в потребителските нагласи, нужди и поведение, към които брандовете се налага да се адаптират. В онлайн търговията на техника проучванията индикират нестандартно завишен интерес към дребна техника за кухнята.

[[{"fid":"352055","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":1037,"width":1280,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]

Хлебопекарни, кафемашини и кухненски роботи са най-купуваните и търсени технически уреди от българския потребител в момента, сочат данните на една от най-големите български вериги за бяла и черна техника “ЗОРА”. Подобен тип анализи могат да служат за индикация, че българският потребител тенденциозно се насочва към домашно приготвяне, с цел да замени честите посещения до магазина. Друга категория, която според данните на “ЗОРА” бележи значими завишени продажби по време на COVID-19 са уредите за лична грижа – машинки за подстригване, епилатори, както и IT техника и аксесоари необходими за дигитално обучение и работа – лаптопи, принтери, рутери, уебкамери, мишки. Наблюдава се повишено търсене и при пречиствателите на въздух.

В сферата на забавлението потребителите се насочват към игрови конзоли, аудио техника и смарт телевизори, което върви ръка за ръка с повишената консумация на видео и аудио стрийминг. Най-сериозен спад от “ЗОРА” отчитат в търсенето на смартфони. За сметка на ограничения трафик по магазините се проявява нова линия на поведение на стандартния потребител – повишена информираност и проучване преди покупка.

[[{"fid":"352056","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"2":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":742,"width":1280,"class":"media-element file-default","data-delta":"2"}}]]

“Отчитаме намален трафик във физическите локации, но за сметка на това потребителите са фокусирани, идват с точно определена цел, в повечето случаи са информирани и запознати от сайта. Това показва необходимостта от предоставяне на повече информация на клиентите чрез интернет” споделя Георги Милушев, управляващ съдружник във верига магазини “ЗОРА”.

Нуждата от информираност и подробна консултация на потребителя изисква въвеждането на нови дигитални практики от пазара. За потребителите, които имат нужда от консултация с цел информирана покупка, от веригата въвеждат нова услуга „Поръчка по телефона“. По този начин клиентът спестява от време за посещение и от физическа консултация с експерт-консултант, като вместо това консултацията се осъществява по телефона, в стремеж да се отговори на нуждите на клиентите в момент на ограничения. От веригата магазини уверяват, че доставките се извършват при максимални мерки за сигурност като транспортните средства, с които се обслужват доставките също се дезинфекцират.

За тези, които все пак предпочитат да посетят физически магазин, търговските обекти на “ЗОРА” предприемат системни мерки за опазване – магазините се дезинфекцират ежедневно през три часа, като се допускат не повече от 2 до 3 клиента. Служителите биват снабдявани с предпазни маски, ръкавици и  шлемове за касиерите, докато се спазва задължително разстояние от  2 м един от друг.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ