Последната версия

Последната версия

Маркетинговите технологии през 2020 година разполагат с 8 000 инструмента, показват данни от годишното проучване на Marketing Technology Landscape.

Всяка година, изготвяният от тях доклад оформя пейзажът за маркетингови технологии и решения по света. Тази година председателят на конференцията на MarTech Скот Бринкър и създател на тази суперграфика от 2011 г. насам събра множество данни от стотици сътрудници, за да сглоби най-новата версия на пейзажа.

С включени точно 8000 маркетингови инструментариума, Бринкър съобщава, че борят им е нараснал с 8,7% процента спрямо 2019 г. Всеки дин от пет добавени през тази година инструменти е напълно нов, съобщава marketingland.

„Растежът от 2011 г. до 2020 г. е безумен“, казва Бринкър. „Технологиите наистина са се превърнали в основен стълб на функционирането на маркетинга.“

Коя може би е най-интересната - и полезна - подробност за тазгодишния пейзаж на MarTech: Той идва с интерактивен компонент. Маркетолозите могат да се регистрират за достъп до интерактивния портал на www.martech5000.com. Потребителите могат да търсят и преглеждат всички 8000 маркетингови технологии, както и да дават нови актуализации и да предлагат включването на други инструменти.

Ще повлияе ли пандемията на пейзажа на технологиите и маркетинга?

Никой не знае как коронавирусната епидемия ще се отрази върху макетинговата индустрия - или изобщо бизнеса - но Бринкър е оптимист, че пейзажът на маркетиновите инструменти ще продължи да расте. Той казва, че това е игра в дългосрочен план и броят на приложенията за софтуери като услуга (SaaS), използвани от предприятията, продължава да се увеличава.

Той признава, че най-вероятно индустрията ще понесе голям удар заради пандемията, но светът става все по-дигитален. „Разработва се все повече софтуер, и продължаваме да виждаме повече инструменти в маркетинга, които не изискват познания по пограмиране, или с други думи са достъпни за почти всеки“.

Едно нещо, което се промени от миналата година, е фокусът върху интеграцията. Все повече търговци искат лесни за използване инструменти, които предлагат по-широко използване и са по-бързи за усвояване, отколкото решения с възможности за интеграция. 

[[{"fid":"352750","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":1800,"width":3200,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]
Снимка: Marketing Technology Landscape Supergraphic,  https://chiefmartec.com/

През 2020 година, в суперграфиката на Marketing Technology Landscape The Martech 5000 бяха добавени 1575 нови инструменти.

Най-голям ръст има при инструментите за данни - 25,5% спрямо миналата година. Това съвпада с резултатите от проучванет MarTech Today, според което близо 70% от маркетолозите са отговорни за мониторинга на качеството на данните в маркетинговите продукти. При инструментите за рекламиране и популяризиране има най-малък ръст - 5% спрямо миналата година.

По отношение на подкатегориите, разговорните инструменти и инструментите за чат са нараснали с 70%, а инструментите за управление са нараснали с 68%, въпреки че и двете категории представляват малка част от цялостния пейзаж.

Както се очакваше, съставянето на графика, в която са изброени 8 000 лога, беше невероятно труден производствен процес, според Бринкър, но той е доволен от това как сега има повече органично усещане към него. „Мисля, че това се превръща повече в изкуство“, заяви той.

Ето как се е променил пейзажът на маркетинговите инструменти в предходните години: 

[[{"fid":"352751","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"2":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":900,"width":1600,"class":"media-element file-default","data-delta":"2"}}]]
Снимка: Marketing Technology Landscape Supergraphic,  https://chiefmartec.com/

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Учени откриха молекула, която би могла да спре развитието на Паркинсон
Астрономи са заснели за първи път две черни дупки, които се въртят една около друга
Godiva привлича известна актриса за рестарт на марката преди 100-годишнината на компанията
Китайски квантов компютър влезе в търгвска употреба
СЗО: Бързо нараства антибиотичната резистентност в света
На днешната дата, 14 октомври. Петковден
Интроверт или екстроверт? Какво ще кажете за отроверт?
Най-едрата банкнота в Турция струва под 5 долара, но централната банка не планира по-високи номинали