Наградите на БАР: „Планета или пластмаса?“ – кампанията, която обръща нагласи

Manager News

Кои са печелившите подходи в маркетинговите стратегии, реализирани в последните месеци у нас? Отговорите търсим в нашата специална поредица, в която ви представяме 9-те победители в тазгодишното издание на конкурса BAAwards на Българската асоциация на рекламодателите. Техните комуникационни кампании са добри примери за успех, които движат напред цялото развитие на рекламната индустрията.

Милена Филчева, маркетинг и пиар директор на Fox Networks Group за Балканите, е следващият гост в рубриката. Тя и нейният екип спечелиха златната награда при рекламодателите в категория „Бранд активационна кампания за постигане на цел, свързана с корпоративната социална отговорност“.

Г-жо Филчева, Вашата кампания е посветена на един от най-болните проблеми на планетата – замърсяването с пластмаса. Как възприеха кампанията Ви потребителите и по-специално екоактивистите?

Кампанията на National Geographic „Планета или пластмаса?“ не е насочена към екоактивистите. Те познават добре проблема и имат лична отговорност към всекидневното ограничаване на употребата на пластмасови изделия, разделното събиране на отпадъци и рециклирането. Нашата цел е да спечелим за каузата всеки, който пазарува, поръчва готова храна, посяга или предлага напитка със сламка, с други думи – всички.

В началото и в края на нашата образователна кампания, с интернет проучване проверихме нагласите на хората между 15 и 54 години. От септември 2018 г. до април 2019 г. се оказа, че 79% от интернет потребителите в тази възрастова група са чули или вече добре познават кампанията „Планета или пластмаса?“. 92% заявяват, че са загрижени за замърсяването с пластмаса, а 81% от анкетираните твърдят, че се опитват да ограничат употребата на пластмасови изделия за еднократна употреба в ежедневието си. Единствено обаче, когато намеренията и заявената съпричастност се превърнат в реални действия, проблемът истински ще се ограничи. Целта на „Планета или пластмаса?“ в световен мащаб е да информира и да провокира действие, за да предотврати попадането на 1 милиард пластмасови предмета в Океана.

За да убедим българите да бъдат съпричастни, заложихме именно на личния пример, ангажирайки както служителите, така и популярни посланици, и мрежа от медийни, корпоративни и други партньори със сходни възгледи.  

Бих искала да спомена няколко енергични и отдадени на каузата хора като Магдалена Малеева и Юлиан Вергов, които станаха посланици на кампанията,  Еленко Еленков и Спортен клуб „Бегач“, които организираха Plastic free run по време на 10-километровия полумаратон край столичното езеро Панчарево на 21-ви април 2019 г., Илияна Стоилова и  WIND2WIN, с които чистихме плажа на Ропотамо, екологично сдружение „За земята” и Greenpeacе, които също ни партнираха.

Интервю: Габриела Беличовска

Продължава на следващата страница

Достатъчно ли е според Вас да илюстрираме проблемите на околната среда, за да накараме хората да са по-отговорни към нея? Това ли е първата стъпка към по-чиста планета?

Ние сме медийна компания. Правим това, което е в границите на възможностите ни. National Geographic Partners, от което телевизионният канал е част,  е съвместно дружество между The Walt Disney Company и National Geographic Society. NGP връща 27% от постъпленията си в организацията с нестопанска цел, която финансира проекти в областта на науката, проучванията, опазването на околната среда и образованието. Това уникално партньорство създава симбиоза между талантите на хора, които разказват истории и на откриватели и иноватори, променя гледни точки, образова и дава искра за нови идеи.  

В чисто личен план, екипите на National Geographic, включително и този в България, който програмира, разпространява и маркетира канала, са част от това пътуване към по-добра среда и по-чиста природа. 

Служителите на „Фокс Нетуъркс Груп България“ се отказаха от пластмасовите бутилки и прибори в офиса, а 90% се включиха активно в доброволчески акции, като станаха лични посланици на кампанията. Привлякохме за съмишленици офис сградата, в която работим - „Expo 2000”, заведенията за хранене в района, почистихме зелените площи в Лозенец, заменихме пластмасовите кутии за обяд с такива за многократна употреба и започнахме да изхвърляме отпадъците си разделно, в офиса бе инсталирана система за филтриране на чешмяна вода.

Така нареченото поколение Z  силно се впечатлява от социално отговорни кампании. Успяхте ли да спечелите и него на Ваша страна?

„Планета или пластмаса?“ не е служебен проект или краткосрочна кампания. Всички, които участваме, пренасяме каузата в личния си живот. Моят син е на 13 години. Всеки ден излиза от къщи с вода в бутилка за многократна употреба. Приятелите му също. За тях това не е промяна или кампания, а ежедневие. Дават ми вяра, че тяхното поколение е много добре информирано и наистина загрижено за това, което ни предстои. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

София без автобуси, трамваи и тролеи: протестът на градския транспорт продължава, мобилизират автобуси за матурите
Разследват бившия шеф на ФБР за заплаха за убийство на Тръмп заради снимка с мидички 
Украйна: След мирните преговори Русия извърши най-голямата атака с дронове от началото на войната
Васил Терзиев: Нямам повод да си говоря с хора, които държат за заложници цял един град
"Суис" отменя 1400 полета за лятото заради липса на пилоти
Терзиев призова просветното министерство за общ план за превоз на зрелостниците до матурите 
Папа Лъв призовава за единство на разделената Църква, но обещава да не бъде „автократ"
Борисов се срещна с Ердоган в Истанбул