Наградите на БАР: „Планета или пластмаса?“ – кампанията, която обръща нагласи

Кои са печелившите подходи в маркетинговите стратегии, реализирани в последните месеци у нас? Отговорите търсим в нашата специална поредица, в която ви представяме 9-те победители в тазгодишното издание на конкурса BAAwards на Българската асоциация на рекламодателите. Техните комуникационни кампании са добри примери за успех, които движат напред цялото развитие на рекламната индустрията.

Милена Филчева, маркетинг и пиар директор на Fox Networks Group за Балканите, е следващият гост в рубриката. Тя и нейният екип спечелиха златната награда при рекламодателите в категория „Бранд активационна кампания за постигане на цел, свързана с корпоративната социална отговорност“.

Г-жо Филчева, Вашата кампания е посветена на един от най-болните проблеми на планетата – замърсяването с пластмаса. Как възприеха кампанията Ви потребителите и по-специално екоактивистите?

Кампанията на National Geographic „Планета или пластмаса?“ не е насочена към екоактивистите. Те познават добре проблема и имат лична отговорност към всекидневното ограничаване на употребата на пластмасови изделия, разделното събиране на отпадъци и рециклирането. Нашата цел е да спечелим за каузата всеки, който пазарува, поръчва готова храна, посяга или предлага напитка със сламка, с други думи – всички.

В началото и в края на нашата образователна кампания, с интернет проучване проверихме нагласите на хората между 15 и 54 години. От септември 2018 г. до април 2019 г. се оказа, че 79% от интернет потребителите в тази възрастова група са чули или вече добре познават кампанията „Планета или пластмаса?“. 92% заявяват, че са загрижени за замърсяването с пластмаса, а 81% от анкетираните твърдят, че се опитват да ограничат употребата на пластмасови изделия за еднократна употреба в ежедневието си. Единствено обаче, когато намеренията и заявената съпричастност се превърнат в реални действия, проблемът истински ще се ограничи. Целта на „Планета или пластмаса?“ в световен мащаб е да информира и да провокира действие, за да предотврати попадането на 1 милиард пластмасови предмета в Океана.

За да убедим българите да бъдат съпричастни, заложихме именно на личния пример, ангажирайки както служителите, така и популярни посланици, и мрежа от медийни, корпоративни и други партньори със сходни възгледи.  

Бих искала да спомена няколко енергични и отдадени на каузата хора като Магдалена Малеева и Юлиан Вергов, които станаха посланици на кампанията,  Еленко Еленков и Спортен клуб „Бегач“, които организираха Plastic free run по време на 10-километровия полумаратон край столичното езеро Панчарево на 21-ви април 2019 г., Илияна Стоилова и  WIND2WIN, с които чистихме плажа на Ропотамо, екологично сдружение „За земята” и Greenpeacе, които също ни партнираха.

Интервю: Габриела Беличовска

Продължава на следващата страница

Достатъчно ли е според Вас да илюстрираме проблемите на околната среда, за да накараме хората да са по-отговорни към нея? Това ли е първата стъпка към по-чиста планета?

Ние сме медийна компания. Правим това, което е в границите на възможностите ни. National Geographic Partners, от което телевизионният канал е част,  е съвместно дружество между The Walt Disney Company и National Geographic Society. NGP връща 27% от постъпленията си в организацията с нестопанска цел, която финансира проекти в областта на науката, проучванията, опазването на околната среда и образованието. Това уникално партньорство създава симбиоза между талантите на хора, които разказват истории и на откриватели и иноватори, променя гледни точки, образова и дава искра за нови идеи.  

В чисто личен план, екипите на National Geographic, включително и този в България, който програмира, разпространява и маркетира канала, са част от това пътуване към по-добра среда и по-чиста природа. 

Служителите на „Фокс Нетуъркс Груп България“ се отказаха от пластмасовите бутилки и прибори в офиса, а 90% се включиха активно в доброволчески акции, като станаха лични посланици на кампанията. Привлякохме за съмишленици офис сградата, в която работим - „Expo 2000”, заведенията за хранене в района, почистихме зелените площи в Лозенец, заменихме пластмасовите кутии за обяд с такива за многократна употреба и започнахме да изхвърляме отпадъците си разделно, в офиса бе инсталирана система за филтриране на чешмяна вода.

Така нареченото поколение Z  силно се впечатлява от социално отговорни кампании. Успяхте ли да спечелите и него на Ваша страна?

„Планета или пластмаса?“ не е служебен проект или краткосрочна кампания. Всички, които участваме, пренасяме каузата в личния си живот. Моят син е на 13 години. Всеки ден излиза от къщи с вода в бутилка за многократна употреба. Приятелите му също. За тях това не е промяна или кампания, а ежедневие. Дават ми вяра, че тяхното поколение е много добре информирано и наистина загрижено за това, което ни предстои. 

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ