Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Какво по-точно търсите?
Google е на път да прави най-голямата промяна в системата си за търсене от 5 години насам. Компанията внедрява нова функция в алгоритъма си, която може да промени класирането на резултатите в приблизително едно на всеки десет търсения.
Към днешна дата алгоритъмът преценява кои са по-важните думи в едно зададено изречение, например в „кои са най-добрите тонколони“ очевидно по-важни са „добри“ и „тонколони“, отколкото „кои“ и „са“. По този начин обаче търсенето излиза от контекст, с което се деформира и намерението на потребителя. Друг пример – ако напишете „паркиране на място без бордюр“, старият алгоритъм ще ви покаже на първо място резултати, свързани с паркиране на място с бордюр, тъй като се игнорира думата „без“.
Новата технология е базирана на т.нар. BERT или Bidirectional Encoder Representations from Transformers. Този инструмент помага за оптимизирането на обработката на естествения език, използвайки изкуствен интелект, така че резултатите от едно търсене да бъдат контекстуални. След внедряването на алгоритъма ще се променят само някои търсения, така че частично ще продължи да бъде загадка как работи той. Ако изведнъж сайтът ви започне да отчита по-ниски резултати, имайте предвид, че BERT може да е причината.
Затова наблюдавайте внимателно и отделете повече време, за да анализирате контекста на ключовите си думи. Промяната в алгоритъма е следващата стъпка от усилията на Google да разбере какво искат хората, когато използват търсачката. Колкото повече давате на потребителя желаното, толкова по-вероятно е промяната да не ви се отрази.
По материал на Inc.com
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.