Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Онлайн рекламата у нас надхвърли 100 млн. лв.
С ръст от 16% онлайн пазарът у нас е достигнал нетни приходи от 106,1 млн. лв. за миналата година. Данните бяха представени от IAB България, браншова организация на дигиталния маркетинг.
Най-голям дял държи дестктоп рекламата – 34%, или 36,5 млн. лв. Мобилната реклама през 2017 г. е генерирала приход от 4,3 млн. лв. Парите, вложени в Google и Facebook, са общо 64% от инвестициите в онлайн реклама в България или общо около 63,6 млн.лв, като Facebook бележи ръст от 30%, достигайки 28,5 млн. лв.. а Google и YouTube имат ръст съответно от 21% и 23%.
Водещ сектор в класацията по приходи са Потребителските стоки с 37% (35 рекламодателя) – 3 п.п. спад спрямо 2016. На второ място е Финансовият сектор (20 рекламодателя) с 18% - 5 процентни пункта (п.п.) спад спрямо 2016, следават Телекомуникации (3 рекламодателя) с дял 12%, ръст с 2 п.п., Търговия на дребно (8 рекламодателя) е с дял 12%, което е с 7 п.п. повече от 2016. Делът на Технологичните рекламодатели се е увеличил с 3 п.п. спрямо 2016, до 4%.
Най-много средства в онлайн реклама през 2017 г. е вложила търговската верига “Кауфланд България”. Тя оглавява класацията за първи път, като изпреварва досегашния лидер “Проктър енд Гембъл”, който за първи път е извън топ 10. Втори е “Виваком”, трети е “Монделийз”. Топ 5 се оформя от “Загорка” и “Теленор”.
Следват “Кока-Кола”, “Мтел”, “Авенди”, “Huawei”, “Glaxo Smith Kline”.
Повече подробности вижте ТУК.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.