Онлайн рекламата у нас надхвърли 100 млн. лв.

Онлайн рекламата у нас надхвърли 100 млн. лв.

С ръст от 16%  онлайн пазарът у нас е достигнал нетни приходи от 106,1 млн. лв. за миналата година. Данните бяха представени от IAB България, браншова организация на дигиталния маркетинг.

Най-голям дял държи дестктоп рекламата – 34%, или 36,5 млн. лв. Мобилната реклама през 2017 г. е генерирала приход от 4,3 млн. лв. Парите, вложени в Google и Facebook, са общо 64% от инвестициите в онлайн реклама в България или общо около 63,6 млн.лв, като Facebook бележи ръст от 30%, достигайки 28,5 млн. лв.. а Google и YouTube имат ръст съответно от 21% и 23%.

Водещ сектор в класацията по приходи са Потребителските стоки с 37% (35 рекламодателя) – 3 п.п. спад спрямо 2016. На второ място е Финансовият сектор (20 рекламодателя) с 18% - 5 процентни пункта (п.п.) спад спрямо 2016, следават Телекомуникации (3 рекламодателя) с дял 12%, ръст с 2 п.п., Търговия на дребно (8 рекламодателя) е с дял 12%, което е с 7 п.п. повече от 2016. Делът на Технологичните рекламодатели се е увеличил с 3 п.п. спрямо 2016, до 4%.

Най-много средства в онлайн реклама през 2017 г. е вложила търговската верига “Кауфланд България”. Тя оглавява класацията за първи път, като изпреварва досегашния лидер “Проктър енд Гембъл”, който за първи път е извън топ 10. Втори е “Виваком”, трети е “Монделийз”. Топ 5 се оформя от “Загорка” и “Теленор”.

Следват “Кока-Кола”, “Мтел”, “Авенди”, “Huawei”, “Glaxo Smith Kline”.

Повече подробности вижте ТУК.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ