По-добре ли е да замълчиш?

По-добре ли е да замълчиш?

На фона на разрастващата се епидемия в резултат на китайския коронавирус, продажбите на мексиканския бранд за бира Corona пострадаха. Според проучване на агенцията 5WPR, в което са участвали 737 респондента, 38% от американците не биха си купили от бирата „при никакви обстоятелства“, именно заради болестта.

Историята познава много примери за асоциации с личности, събития и ситуации, просто заради името – попитайте някой в Америка, кръстен Адолф в началото на Втората световна война, или пък друг, който споделя едно и също име с дадена популярна личност с лош имидж.

От екипа на Corona продължават да се въздържат от публични коментари, свързани с коронавируса, където и да било. Това надали е било лесно решение – през последните 15 години, с възхода на социалните мрежи, брандовете всячески опитват да бъдат част от дискусията, свързана със самите тях във всички канали за комуникация.

Дивиденти от мълчанието на бранда трупат конкурентите му, в резултат на споделяните от потребители снимки онлайн. Зад Corona не стоят и конкретни известни лица, което още повече улеснява ситуацията.

В отговор на проучването на 5WPR единствено президентът на компанията майка Constellation Brands, Бил Нюлендс, съобщи в изявление, че всъщност продажбите на Corona Extra са се увеличили с 5% в периода 16 януари – 16 февруари.

Може би най-ценният актив за всеки маркетолог е спечелената (earned) медия, но в настоящата обстановка брандът се намира в особена ситуация, в която не е ясно дали въобще носи позитиви присъствието му в средствата за масова информация. Точно защото мълчи.

По материал на Fast Company

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Никола Саркози влезе в затвора
Урок по раждаемост: Как град Пейсън в щата Юта съзаде "икономика на бебетата"?
Ретинален имплант възстановява способността за четене при хора със слепота
Учени откриха иновативна формула, която лекува анемията без да води до стомашен дискомфорт
Дигиталното евро – новата основа на европейската финансова инфраструктура
Санае Такаичи: Новото лице на властта в Япония
Представители на банки: Поколението Z напуска сектора в търсене на предприемачески възможности
Васил Терзиев предлага актуализация на столичния бюджет