Запомнени с добро

Manager News

Като потребители, със сигурност има брандове, които предизвикват у вас единствено позитивни емоции. Това е така, защото успяват да ангажират на аудиторията си по такъв начин, че да бъдат запомнени единствено с добро. Като маркетолози и предприемачи, вие също можете да го постигнете за собствения си бизнес със следните стъпки.

Не разчитайте само на данни

Много маркетолози разчитат единствено на анализите и получените данни за аудиторията, но могат да допълнят тази информация със своите собствени наблюдения над потребителското поведение.

Отделете време да разберете как вашите клиенти се държат, какво предпочитат и действително харесват, какво купуват и каква е системата им за вземане на решение за покупката. Това може да се случи главно чрез социалните мрежи, в онлайн форумите и отзивите им в уебсайтове за електронна търговия. Така ще имате по-голяма представа за общите виждания на хората от общността ви и йерархията на потребностите им.

Наградете лоялността

Всеки ще се съгласи, че целта му е да се свърже с обикновения клиент, за да го превърне в лоялен такъв. Това става все по-трудно и за да го постигнете, първо трябва да разпознаете кой е вашият потребител, като говорите с него, организирате събития, срещи, отговаряте на запитванията му и т.н. Използвайте тези случаи, за да предоставите допълнителни ползи – ваучери, намаления, ексклузивни предложения и други. Това ще предизвика интереса не само на настоящите, но и на потенциалните ви клиенти, а знаейки за тези бонуси, те ще се върнат отново при вас.

Медитация = Креативност = Ангажиране

В книгата си “Mindfulness For Creativity” Дани Пенман споменава, че медитацията помага за развиването на трите ключови умения, свързани с креативността:

  • Медитацията отваря съзнанието за нови идеи
  • Вниманието подобрява аналитичните умения
  • Подхранват се смелостта и устойчивостта при възможни неуспехи

Колкото по-креативни и иновативни ставате, толкова повече ще се задълбочавате в идеите и стратегиите си, благодарение на които ще увеличите ангажираността и позитивните резултати за бранда си.

Четете за консуматорската психология

Това са познания, които повечето маркетолози подминават днес, тъй като повечето от тях разчитат на тенденциите в дигиталния маркетинг и неговите инструменти и техники. Ако обаче не знаете какво и защо прави потребителят, за какво са ви тези инструменти и техники?

Ето няколко полезни четива:

  • “Influence: Science and Practice” на Робърт Чалдини
  • “Predictably Irrational” на Дан Ариели
  • “Contagious: Why Things Catch On” на Джона Бергер

Познанието на потребителската база е продължителен процес, който изисква ежедневна инвестиция на време. Само така ще можете да реализирате стратегията си възможно най-ефективно.

По материал на Medium

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Изследователи откриха микроби, които са в капан на арктическите ледове вече 40 000 години
Учени от Обединеното кралство направиха рядко откритие, свързано с гъбите
Зеленски: Ако Путин иска да превземе Източна Украйна, ще трябва да погребе един милион от войниците си
Макрон търси нов премиер, който да сложи край на кризата във Франция
"За нас боклукът е злато": Как мафията превърна Неапол в депо за токсични отпадъци
Кристалина Георгиева: Несигурността е новото нормално за световната икономика
Удар по сериалите: Турция задържа 19 популярни актьори и певци по дело за наркотици
Данъчни реформи: Основателят на Revolut се премести от Великобритания в ОАЕ