Просто следете цифрите!

Просто следете цифрите!

Като бизнес коуч, който учи шефовете как да систематизират собствения си бизнес, обичам таблиците, пише Дейвид Финкел. Няма нищо по-добро от седмичния или месечния KPI доклад, който пристига във входящата поща и дава птичи поглед върху компанията ви и това накъде се отправя тя. Собствениците на бизнес получават по няколко таблици със статистики и цифри ежеседмично, много от които може да не са толкова важни.

В един момент те могат да се окажат в ситуация, в която пропускат да прегледат някои анализи заради големите обеми от информация. Ето какво обаче не трябва да игнорират.

CPL = Cost Per Lead

Ако искате да стигнете до най-важните цифри, това наистина трябва да заеме първата позиция, защото е добър показател за това колко успешна е маркетинг тактиката за вашия бизнес. Лесно е да се изчисли, просто измерете общите разходи за конкретна маркетинг тактика (например pay-per-click реклама, имейли и др.) и ги разделете на общия брой лийдове, генерирани в определен период от време.

Например, да кажем, похарчили сте 5 хил. долара за рекламна кампания в Google и в резултат на това сте си спечелили 100 лийда. Вашият CPL би бил 50 долара на лийд.

Ако CPL индикаторът на една кампания е под целта ви, трябва да помислите за разширяване на усилията, защото е успешен. Ако е над тази цел, може би е добре да обърнете внимание и евентуално да преразпределите средства за друг по-ползотворен проект.

CPS = Cost Per Sale

Това е следващият показател, който трябва да следите. Той ще ви каже колко добър е продажбеният ви екип и може да е индикатор за това колко добри или колко лоши са потенциалните клиенти, идващи от определено маркетинг начинание.

Накратко това е общата стойност от конкретна маркетинг тактика, разделена на общия брой продажби, реализирани благодарение на нея. Така че, ако кампанията в Google ни донесе 100 потенциални клиенти и 10 от тях действително си платят, тогава бихме могли да изчислим CPS от 500 долара.

И отново – определянето на цел, към която да се стремите, ще покаже дали кампанията е успешна, или не съвсем.

Възвръщаемостта на инвестициите

…за която всеки повтаря отново и отново. Ако продавате нещо за 10 долара, CPS-ът ви от 500 долара, зададен в предишния пример, не би бил устойчив. Но, ако продавате продукт или услуга за 10 хил. долара, тогава вашите 10 клиенти ще означават 100 хил. долара продажби.

***

Ключът към всяко отчитане на резултатите е те да бъдат опростени. Тези три индикатори са мощни и могат да ви кажат много за вашия бизнес. Просто ги следете.

По материал на Дейвид Финкел за Inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ