Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Просто следете цифрите!
Като бизнес коуч, който учи шефовете как да систематизират собствения си бизнес, обичам таблиците, пише Дейвид Финкел. Няма нищо по-добро от седмичния или месечния KPI доклад, който пристига във входящата поща и дава птичи поглед върху компанията ви и това накъде се отправя тя. Собствениците на бизнес получават по няколко таблици със статистики и цифри ежеседмично, много от които може да не са толкова важни.
В един момент те могат да се окажат в ситуация, в която пропускат да прегледат някои анализи заради големите обеми от информация. Ето какво обаче не трябва да игнорират.
CPL = Cost Per Lead
Ако искате да стигнете до най-важните цифри, това наистина трябва да заеме първата позиция, защото е добър показател за това колко успешна е маркетинг тактиката за вашия бизнес. Лесно е да се изчисли, просто измерете общите разходи за конкретна маркетинг тактика (например pay-per-click реклама, имейли и др.) и ги разделете на общия брой лийдове, генерирани в определен период от време.
Например, да кажем, похарчили сте 5 хил. долара за рекламна кампания в Google и в резултат на това сте си спечелили 100 лийда. Вашият CPL би бил 50 долара на лийд.
Ако CPL индикаторът на една кампания е под целта ви, трябва да помислите за разширяване на усилията, защото е успешен. Ако е над тази цел, може би е добре да обърнете внимание и евентуално да преразпределите средства за друг по-ползотворен проект.
CPS = Cost Per Sale
Това е следващият показател, който трябва да следите. Той ще ви каже колко добър е продажбеният ви екип и може да е индикатор за това колко добри или колко лоши са потенциалните клиенти, идващи от определено маркетинг начинание.
Накратко това е общата стойност от конкретна маркетинг тактика, разделена на общия брой продажби, реализирани благодарение на нея. Така че, ако кампанията в Google ни донесе 100 потенциални клиенти и 10 от тях действително си платят, тогава бихме могли да изчислим CPS от 500 долара.
И отново – определянето на цел, към която да се стремите, ще покаже дали кампанията е успешна, или не съвсем.
Възвръщаемостта на инвестициите
…за която всеки повтаря отново и отново. Ако продавате нещо за 10 долара, CPS-ът ви от 500 долара, зададен в предишния пример, не би бил устойчив. Но, ако продавате продукт или услуга за 10 хил. долара, тогава вашите 10 клиенти ще означават 100 хил. долара продажби.
***
Ключът към всяко отчитане на резултатите е те да бъдат опростени. Тези три индикатори са мощни и могат да ви кажат много за вашия бизнес. Просто ги следете.
По материал на Дейвид Финкел за Inc.com
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.