Огледайте се и решавайте бързо!

Огледайте се и решавайте бързо!

В тези изключително трудни времена е нормално собствениците на бизнес да са напълно объркани. В нашата агенция им казваме това, което винаги сме им казвали – помислете за кратко-, средно- и дългосрочните си планове и разберете какви промени трябва да направите и какви – не. Това споделя пред Entrepreneur.com основателят и главен изпълнителен директор на Simple SEO Group, Брендан Игън. Ето какво съветват клиентите той и екипът му.

Краткосрочни решения

В маркетинга краткосрочните решения са за период от един до три месеца. Това е моментът, в който кризата ще има най-голямо въздействие и проявление. И в зависимост от сферата ви, това въздействие може да е позитивно или негативно, голямо или малко. Тук най-важното е да поемете контрола над нещата, които се променят бързо – реклами в социалните мрежи, в търсачките, във видеата и всички останали видове дигитална промоция, които могат да бъдат настроени и проследени във времето.

Голяма верига ресторанти, с която работим, затвори врати заради извънредното положение и сега предлага безплатни доставки. Възможно най-бързо се уверихме, че профилите ѝ онлайн са обновени спрямо ситуацията. Крайният резултат беше позитивен и те в момента отбелязват ръст в продажбите.

За разлика от този бизнес, друг наш клиент го сполетяха рязък спад в трафика и кликовете върху реклами, затова предложихме временна пауза в дигиталното пространство, докато всичко се нормализира. В краткосрочен план това ще повреди на приходите, но ще ги предпази от загуба на излишни средства за реклама.

Средносрочни решения

В маркетинга те са за период от три до девет месеца. Промените тук може да не са толкова драматични, колкото в краткосрочен план, но трябва да обърнете внимание на стратегията си.

В това отношение препоръчваме на клиентите си да преоценят тактиките, които планират средносрочно, както и очакваните резултати за този период. Уверете се, че най-важните ви продукти и услуги ще продължат да бъдат все така търсени, пригответе се и за по-ниска възвръщаемост на инвестициите (ROI).

Дългосрочни решения

Те обхващат период от една до три години. Тъй като нямаме кристална топка, която да ни предскаже какво ще се случи, препоръчваме на клиентите ни да не правят никакви дългосрочни промени на първоначален етап. Условията и прогнозите са много променливи и бизнесът трябва да се въздържа от драматични стъпки, които могат да доведат до лоши последствия.

Накрая – вземайте добре осмислени и информирани решения, използвайте всички данни, с които разполагате за тази цел. И най-важното – не се паникьосвайте. Приятели, врагове, партньори, конкуренти – всички преживяват това, което и вие. Позиционирайте бизнеса си възможно най-добре и ще видите светлината в тунела, макар и не веднага. Пазете се!

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Британският вътрешен министър Шабана Махмуд обяви радикални реформи в системата за убежище, вдъхновени от Дания
Финландският президент Стуб: Малко вероятно е да има примирие в Украйна преди пролетта
Украйна ще внася втечнен природен газ от Гърция през предстсоящата зима
Освободеният във Венецуела френски гражданин Камило Кастро се завръща у дома
На днешната дата, 16 ноември. Имен ден празнува Матей
21-годишно проучване свързва пародонтозата и кариесите с повишен риск от инсулт
ДКСБТ отчита спад в цените на плодове, зеленчуци и основни храни у нас
Защо „перфектно“ често е враг на „добро“?