Шефът на най-голямата рекламна компания в Япония се оттегля след самоубийство на служител

Шефът на най-голямата рекламна компания в Япония се оттегля след самоубийство на служител

Президентът и главен изпълнителен директор на японския рекламен гигант Dentsu - Тадаши Иший, се оттегля заради трагедия със самоубийство на претоварен от работа служител. Пред медии в Япония Иший е заявил, че напуска ръководния си пост, за да понесе отговорност за свързаното с работата самоубийство, случило се през декември 2015 г., и защото се е провалил в усилията си да постигне "драматична реформа на прекомерния труд", съобщи "Файненшъл таймс". 

Иший ръководи компанията от 2011 г. насам. Dentsu е най-голямата рекламна фирма в Япония и петата най-голяма рекламна агенция в света. 

Самоубилият се служител на агенцияга е 24-годишна жена. През септември 2016 г. трудови инспектори в Япония установяват, че смъртта й е причинена от "кароши" - японската дума за смърт от претоварване с работа. 

Проблемът е сериозен за страната, където и други хора сложиха край на живота си поради твърде много продължителна работа - по данни на правителството в последната финансова година рекордните 1456 съдебни иска са заведени във връзка с такива случаи. Адвокатите на самоубилата се млада жена в Dentsu посочват, че в месеца, започващ на 9 октомври - 9 месеца след като тя се е присъединила към компанията, е имала заработени 105 часа допълнителен труд (overtime). Жената е писала имейли на майка си и съобщения в социална мрежа, разказвайки за трудния си работен живот. 

Оставката на Иший ще се приеме на среща на борда на директорите този месец. 

През декември от Dentsu съобщиха, че предприемат мерки за подобряване на работната култура, сред които се включва наличие на психолози и експерти в областта на умственото здраве в офисите й винаги, забрана на работата за служителите между 22 часа и 5 часа, изключване на осветлението в офисите след 22 часа. 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ