Запознайте се, преди да споделите

Запознайте се, преди да споделите

Независимо дали управлявате социалните медии в компанията, в която работите, или управлявате само личните си профили, трябва да мислите за два компонента – медийния, който, изглежда, вече всички разбират, и социалния, който често остава игнориран.

За да извлечете максимални ползи от социалните медии, трябва да адресирате и социалната, и медийната част. Според Хилел Фулд има пет лесни начина да максимизирате усилията.

Не започвайте имейл или публикация с общо обръщение

Ако ми изпращате имейл или съобщение на която и да е платформа, тогава говорете директно на мен вместо на още 100 души. Дори и да изпращате масов имейл, не е нужно да ми казвате, че не съм достатъчно важен да ми изпратите личен имейл.

Запознайте се, преди да споделите

За мен е умопомрачително, че през 2021 г. това изобщо трябва да се казва. Не минава нито ден, в който някой да не ме добави в LinkedIn и след като приема заявката му, да започне да споделя предложения. През повечето време става дума за нещо, което е напълно нерелевантно за мен, но човекът отсреща е пропуснал петте минути, в които да разгледа профила ми, за да определи дали продуктът му е нещо, от което се нуждая, или не.

Точно както не бихте се приближили до напълно непознат офлайн и не бихте започнали да му продавате нещо, без да установите никакво доверие у него, не го правете и онлайн.

Независимо дали е LinkedIn, или друга платформа, опитайте да проведете първоначален разговор и да разберете с какво се занимава този човек.

Използвайте истинска профилна снимка

Това може да звучи тривиално, но ви уверявам, че не е. Хората обичат да правят бизнес с други хора. Те не харесват да правят бизнес с лога или снимки на красив пейзаж. Не ме разбирайте погрешно, харесвам хубавата пейзажна фотография, но не и това тя да бъде използвана за профилната ви снимка.

Когато видя някой без профилна снимка или снимка на някаква гледка, си мисля: „Ако този човек се притеснява да има профилна снимка, не мога да не се притеснявам да правя бизнес с него.“

Отговаряйте на всички коментари

Ако някой отдели време и усилия да консумира вашето съдържание, да го коментира или сподели, не заслужава ли вашето признание? Не е нужно да пишете цяло есе за всеки коментар, но бързо харесване или благодарност би било добре.

Не дължите на никого нищо и това, че този човек е коментирал публикацията ви не означава, че трябва да харесате коментара му. Не е въпрос на задължение, а е въпрос на приличие и етикет.

Поставяйте акцент на другите

Силно вярвам в това да се хвърля светлина върху другите. Никой не иска да се ангажира с компания или човек, който прекарва целия ден в това сам да се промотира. Но човек, който обръща внимание на другите и им дава трибуна? Това е някой, когото смятам, че си струва да следвам.

Освен това е фантастична маркетинг стратегия. Вие укрепвате връзката с човека, карате последователите му да консумират вашето съдържание, когато той го сподели, а и издигате собствената си марка, като се свързвате с други лица.

***

Не бъдете като повечето хора, които се фокусират само на медийната част от социалните медии. Бъдете социални, бъдете хора и тогава наистина ще видите колко мощни могат да бъдат тези платформи.

По материал на Хилел Фулд за Inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Прашутистът, който скочи от стратосферата, загина при полет с парапланер
Словакия ще спре да блокира одобрението на 18-ия пакет от санкции на ЕС срещу Русия
NATO се готви за едновременен конфликт с Русия и Китай през следващите две години
На днешната дата, 18 юли. 188 години от рождението на Васил Левски
Спряха шести блок на АЕЦ "Козлодуй" за планиран ремонт
Тръмп нареди на правосъдното министерство да предостави още документи по случая с Епстийн
Бившата номер едно в световния тенис Мария Шарапова продава къщата си в САЩ за 25 милиона долара
Времето: Топло със силен вятър от запад-северозапад