Ужас, те мразят рекламите ви!

Ужас, те мразят рекламите ви!

Да работиш в маркетинга може да се усеща като да си засрамен тийнейджър: Мислиш, че всички гледат към теб, но реално на никой не му пука. Маркетолозите прекарват целия си живот в правене на реклами, а средностатистическите потребители прекарват техния в опити да ги избегнат. Това споделя Киан Бахтиари, основател на The People за Entrepreneur.com. Според него има 7 причини хората да мразят рекламните кампании.

1. Липса на доверие

В общия случай хората не вярват на това, което брандът има да каже. Това може би е най-голямото предизвикателство пред рекламната индустрия днес. Потребителите винаги са били недоверчиви към рекламата и брандовете – това е тяхната позиция по подразбиране. Но сега, скептицизмът отстъпи мястото си на безверието и липсата на доверие. На този фон, брандовете не могат повече да купуват внимание, както можеха в стария рекламен модел. Те трябва да си го изкарат. Това може да се направи като си честен, прозрачен и надежден, първо като компания, а после и в съобщенията.

2. Рекламна наситеност

Последно проучване показва, че средният американец, например, в изложен на между 4 000 и 10 000 реклами на ден. Но обемът не е единственият проблем, след като рекламите стават все по-натрапчиви, неизбежни и шумни, заради технологичния напредък. Хората постоянно са бомбардирани от дигитален боклук, което активира рекламната наситеност и банер слепотата. Не е случайно, че хората се обръщат към платформите за блокиране на реклами и премиум и безплатни платформи. Заливането на хората с таргетирана реклама може да доведе до краткосрочни резултати, но често е скъпо, колкото дългосрочното изграждане на бранда. Добро правило е това на Лес Бине и Питър Фийлд – съотношение 60:40 изграждане на търговска марка към активиране на продажбите.

3. Качество на рекламата

Онлайн рекламирането е отговорно за упадъка на креативността. Между 60-те и 80-те години на миналия век е златнара ера на рекламата. Трябва да погледнете някои от тях, за да разберете истинската сила на креативното рекламиране. Общото между всички тези реклами е голямата идея, а в днешния свят големите идеи са ни доста далечни.

4. Силата на хората

Същевременно преживяваме фундаментална промяна в отношенията между брандовете и хората. В миналото потребителите не са имали друг избор, освен да обърнат внимание на това какво имат да кажат компаниите по радиото или телевизията. Днес всяка Инстаграм страница или Туитър акаунт са медии сами по себе си. Потребителите сега определят кога, къде и как да се ангажират с бранда и започват да използват тази новооткрита сила, за да изразят своите притеснения и да бойкотират брандовете, които не споделят техните ценности и вярвания. Имайки това на ум, маркетолозите трябва да поставят по-голям акцент на това да създадат защитници на марката, които да разпространяват посланието му на своите приятели, семейство, колеги и дори непознати.

5. Слабо потребителско изживяване

Създаването на добра рекламна кампания е безсмислено, ако промотира лош продукт или слабо потребителско изживяване. Днес по-голямата част от потребителите ще прочетат ревю, преди да направят решение за покупката. Дефиницията на маркетинга се промени и рекламата е много повече от просто безупречен промоционален клип.

6. Липса на добавена стойност

По-голямата част от рекламите слагат нуждите на бизнеса над тези на потребителя. Това е разбираемо до известна степен, тъй като маркетолозите трябва да изпълняват стриктни KPI (Key Performance Indicator). Преди да започнете следваща кампания, си струва да се поставите в обувките на потребителя и да запитате: „Какво получавам от това?“. Много често отговорът е нищо. Маркетолозите могат да създадат добавена стойност по много начини. Първо, информирайки хората за нуждата, която могат да имат или проблема, който могат да решат чрез бранда. Второ, предоставяйки забавление. Не забравяйте, рекламите също могат да са забавни. Трето, предприемайки действия за улесняване на социални и екологични проблеми, с които хората и планетата се сблъскват.

7. Празни обещания

Последното попълнение в списъка са празните обещания – рекламни кампании, които обещават да подобрят света, без да предприемат реално действие. Днес все повече компании се впускат в това да сигнализират за социални и екологични проблеми. И това е добре, тъй целенасочените брандове отчитат двоен ръст, спрямо своите конкуренти. Празните обещания вече правят потребителите предпазливи по отношение на бранда. Във време, в което потребителите могат да потърсят в Гугъл зад какво застава бранда ви за броени секунди, фалшивите претенции просто не работят вече. Те служат единствено за разрушаването на доверието в маркетинга, когато така или иначе е в недостиг.

Автор: Габриела Беличовска

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ