Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Най-големите продуктови провали от 60-те години до днес - финал
Големите иновации в бизнеса не се случват често и при повечето опити да стартират продукти, компаниите претърпяват крах. Случвало се е и на най-големите корпорации в света.
Business Insider разказва накратко за 24 от най-големите продуктови провали в историята на бизнеса от 60-те години до днес. Това са мощни опити, финансирани с милиони долари, които се оказват на загуба, защото пазарът не ги възприема, поради една или друга причина.
Ето и останалите в поредицата, разписали се в архивите от 2007 г. до момента.
2007 - Joost. Първоначално известен като "The Venice Project", това е бил проект за "телевизионна мрежа на бъдещето", измислен от "европейските гении", както ги наричат в американските източници, които стоят зад Skype. Компанията взима на работа изгряващата звезда Майк Волпи от Cisco и той става главен изпълнителен директор. Подписва сделка с телевизионната мрежа CBS. Joost трябвало да преосмисли начина, по който използваме професионално изработеното видео съдържание (направено за телевизионно излъчване). Впоследствие Hulu - джойнт венчър между News Corp., NBC и Disney, става сайтът, към който хората се насочват в САЩ, за да гледат епизодите на телевизионни сериали в интернет. А кой е чувал за Joost днес?
Проектът е имал множество различни проблеми - със своята P2P архитектура, с лош софтуер на плейъра, с библиотеката за съдържание и т.н. След като стартира през септември 2007 г. той така и не става популярен. Останките от него са разпродадени в края на 2009 г.
2008 - Google Lively. Поради някаква причина от Google преценили, че трябва да се конкурират със "Second Life" - това беше виртуален свят с вида на компютърна игра, който всъщност бе най-вече виртуално място за социални взаимодействия. Между другото, той все още съществува, захранван от суперотдадена на него потребителска база.
Google създаде своя версия - "Lively". Когато американската икономика навлезе в голямата финансова криза през 2008 г., проектът замря. От Google бързо сложиха край на мечтата за него - през ноември 2008 г.
2009 - JooJoo.
Това беше таблет с операционната система Linux, който бързо отпадна от пазара в епохата на навлизащия iPad на Apple за 499 долара.
2009 - Nook.
Kнижарницата Barnes & Noble го представи - електронен четец. Продажбите му се покачваха известно време, но според наблюдатели продуктът така и не е възприет, защото клиентите на Barnes & Noble не успели да приемат, че книжарницата, която от години им продава книги на хартиени носители, вече ще бъде дестинация за купуване на нещо, което те не искат или за което не ги е грижа - е-книгите. Мениджмънът на Barnes & Noble потвърждава в историята, че като не се инвестира агресивно в маркетинг, няма как да се промени възприятието на аудиторията.
Друго важно е, че най-вероятно Nook не е бил толкова страхотен е-четец - Kindle на Amazon е бил по-евтин, по-лесен за употреба и се синхронизирал по-добре с един дигитален профил при компанията.
2011 - Qwikster. През септември 2011 г. шефът на Netflix Рийд Хейстингс съобщи, че Netflix стартира Qwikster като бизнес с DVD-та под наем. Идеята си навлече много критики и Хейстингс си върна думите назад само 23 дни след изявлението. По същото време Netflix анонсира пускане на пазара на приставка за видео игри, която да привлече дисковете в домовете на хората. И тези планове бяха отхвърлени.
2011 - HP Touchpad. Това беше таблет с мобилна операционна система WebOS, представен от HP и издържал на пазара само месец и половина. Той определено не стана "убиецът на iPad", със само 25 000 продадени бройки за Best Buy в 49-те дни, в които се предлагаше по рафтовете на магазините й. А таблетът не е бил чак толкова зле. Той е бил с остри ръбове, но това е могло да се промени в продукта в следващите няколко месеца. Просто не е бил наистина по-добър от iPad и всеки друг добър таблет на пазара в нищо конкретно.
2013 - Facebook Home. С него Facebook се опита да стане началния екран на телефона на хората. Провали се. Това се случи след като потребителите започнаха да виждат, че те нямат контрол върху това, което се случва на началните екрани на телефоните им. Само за по-малко от един месец таксата за използване на услугата в САЩ за 2-годишен абонамент падна от 99 долара на 0.99 долара. По мнение на всички наблюдатели "Home" се е харесвала и е била полезна най-вече за най-фанатизираните потребители на Facebook, които са направо пристрастени към случващото се в социалната мрежа. Но е използвала доста данни от телефоните и енергия от батериите им.
2016 - Samsung's Galaxy Note 7. Вероятно сте наясно - Note 7, един от водещите модели смартфони на южнокорейската Samsung, имаше "малкия" проблем батериите да избухват - буквално. Смартфони Note 7 бяха забранени за качване на полети. Samsung изтегли цялата продуктова линия. Това доведе до големи загуби за производителя гигант и постави и негов отпечатък в историята на продуктовите бизнес провали за милиони.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.