Въодушевени сме! Е, чак пък толкова

Въодушевени сме! Е, чак пък толкова

Много различни фрази с годините се превърнаха в клишета на маркетинговите имейли и речта на телевизионните реклами.

Има една сред тях, която прави особено впечатление и е дразнеща. Tя е:

"въодушевени сме" ("We are excited...").

Това посочва в коментар в Inc.com редовният автор на изданието Джефри Джеймс. 

"Рядко минава и ден, без да съм получил поне едно съобщение за продукт или прессъобщение, които започва с изявлението, че авторът е "въодушевен" или "развълнуван" да каже нещо", пише той и дава за пример следните изречения:

  • "Въодушевени сме да споделим с вас за нашия нов уебсайт!"
  • "Въодушевен/ развълнуван съм да споделя с вас отпечатването на новата ми книга."
  • "Ние сме наистина въодушевени да ви кажем, че нашето семейство от..."
  • "Въодушевени сме да ви кажем за новия вид, който имаме."
  • "Въодушевени сме да обявим последната версия на..."

"Мисля, че хората започват съобщенията си с думата "въодушевен", защото се надяват, че тяхното въодушевление ще бъде заразно сред публиката", казва Джеймс. "Но това никога няма да се случи, поради следните причини", продължава той:

1. Банално е. 

За да бъде ефективно, всяко съобщение трябва да предава, че продуктът, за който то информира, е достатъчно специален, за да си заслужава вниманието на потребителя. Започването на съобщението с изтъркана дума внушава, че продуктът е просто поредният като всички останали. 

2. Безцветно е.

За да бъде ефектно, съобщението трябва да "прилепва", да грабва с атрактивна дума. Да казваме на потребителя, че сме въодушевени означа, че на емоцията, за която говорим, й липсва тласък нещо да се предприеме след като човекът получи маркетинговото съобщение. За да ви запомнят, използвайте "живи" и автентични думи, които да описват или показват емоция. Говорете за човека отсреща, не за себе си. Например вместо "Въодушевени сме да споделим с вас за нашия нов сайт", напишете "Погледът ви ще се задържи по-дълго на новата заглавна страница на сайта ни, защото..." 

3. Става въпрос изцяло за вас.

За да бъде ефективно едно съобщение, то трябва да е посветено на потребителите, а не на компанията и тя да говори за себе си, за продукта си, за услугата.  Всъщност, клиентите се интересуват само от себе си. Ако не говорите за ТЯХ (освен на тях), те ще се отегчат.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ