Google отдава още по-голямо значение на мобилното търсене

Google отдава още по-голямо значение на мобилното търсене

Google внедрява нов индекс за измерване при определяне на резултатите от търсене в нея - т.нар. “mobile-first” индекс. За промяната съобщи в сайта си сп. Entrepreneur от САЩ. Очаква се тя да повлияе върху начина, по който страниците на сайтовете получават рейтинг в резултатите от търсене (the search engine results pages - SERPs).

Какво трябва да знаем? 

Google по принцип преглежда страниците на всеки сайт, за да реши дали да ги добави в индекса си. Това става, като компанията използва бот за сърфиране по сайта - той играе ролята на съветник на Google какво да оцени по-високо и какво не, и следва в работата си линкове от страниците на сайтовете. 

В миналото Google преглеждаше сайтовете като потребител на десктоп компютър. Сега вече ще го прави като потребител на мобилно устройство. Разликата е доста голяма. 

Някои сайтове в мрежата все още изглеждат напълно различно при показване на десктоп и на мобилно устройство (смартфон, таблет). В някои случаи линкове се появяват в десктоп версията на сайта, които не биха се появили в мобилната версия. Това е лошо, защото Гугълботът не може да следва линкове, които не са там.Ето защо сайтът може да бъде ударен сериозно от SERPs. 

Имайте предвид, че Google използва няколко сигнала, за да съставя рейтинга си и да определя къде сайтът трябва "да кацне" в списъка с резултати при търсене. Ако ботът открие, че сайтът е недружелюбен към мобилни потребители, или се зарежда твърде бавно, определено трупа минуси да привлече посетители чрез Google. 

Съветът: Когато правите SEO за сайта ви, започнете с оптимизация за мобилната аудитория. Това е водещата "Google директива" сега. 

Защо Google използва индекса "mobile-first"? 

Смята се, че мобилното сега е "всичко". Още преди няколко години броят на мобилните потребители на търсачката надхвърли този на хората с десктоп търсене. Ако нямате мобилен сайт, въпросът, който трябва да си зададете, е "Какво ще стане със сайта ми?". 

Новият индекс на Google ще бъде внедрен в следващите месеци. Засега от технологичния гигант не съобщават точна дата на окончателното приключване на внедряването му - защото още се тества кодът. По време на граничния период ще се работи с два индекса - mobile index и desktop index. Известна част от потребителите ще виждат резултатите от мобилния индекс, докато други ще виждат от декстоп индекса. В действителност хората няма да имат представя кой точно индекс е бил приложен към търсенето им. Когато от Google станат по-уверени в резултатите от мобилния индекс, те бавно ще изключат от работа десктоп индекса. Ето още едно доказателство, че "мобилното става всичко". 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ