Имате поща!

Имате поща!

Имате поща!

Въпреки всички иновации в съобщенията и комуникационните пространства, електронната поща остава основният канал, с който повечето хора, особено в технологичния свят, правят бизнес.

През 2017 г. потребителите на глобалната електронна поща възлизат на 3,7 милиарда души. Тази цифра се очаква да нарасне до 4,3 милиарда през 2022 г.

Имейлът не изчезва. Напротив, той ще остане като инструмент и ще се равие.

Електронният имейл, написан професионално, може да бъде причината за "затваряне" на сделката и обратно, лошо написаният имейл може да бъде катализатор на бизнес провали, коментира изданието Inc.com. То предлага няколко полезни насоки за най-добрите подходи и за грешките в имейл етикета през 2018 г.

Отговаряйте така, че получателят да се сдобива с контекста. 

В съвременния работен свят всеки е много зает. Не е сигурно или умно предположение да смяташ, че човекът, на когото пишеш, ще си спомня теб. Или за темата на разговора ви. Винаги пишете с презумпцията, че хората не си спомнят за вас.

Като напишете контекста на познанството ви, в най-лошия случай получателите може просто да пропуснат интрото в имейла ви, ако ви помнят. Ако обаче изпратите нов имейл без напомняне за какво е темата и откъде се познавате, те може да бъдат много объркани. Това намалява шансовете да получите отговор на имейла си. Хората може просто да го изтрият. 

Мислете внимателно преди да използвате копие до друг получател. 

Експерти съветват всъщност това да не се прави, освен ако BCC не се използва по две конкретни причини. 1.) Когато един човек представя втори на трети и после запознатите започнат да си комуникират без него, или 2.) когато се изпращат имейли до много на брой получатели. Всяка друга ситуация е еквивалент на "дигитално нахалство" в имейл етикета.

Друг съвет: ако ви представят на някого, внимавайте след това да не изберете опцията Reply All с личния ви имейл до него - понякога така се случва и се споделя неудобна информация. Това е често срещана грешка. 

Продължава на следващата страница. 

Бъдете кратки, внимателни и обрани откъм слова. 

При целия шум в дигиталното пространство, стимулиран от увеличеното потребление на социалните мрежи, продължителността на вниманието на хората намалява. Ако изпращате имейл до клиенти като бизнес корепонденция, искате те да прочетат съобщението ви и да ви отговорят, така че организирайте речта си във възможно най-кратка форма, може би няколко изречения. Най-добре ще го направите (и ще увеличите ефективността на имейла си), като отделите няколко минути да помислите над него преди да го изпратите. 

Ако искате да обсъдите евентуално сътрудничество, напишете думата "Сътрудничество" в "Относно" и не я повтаряйте отдолу. Щом получателят кликне и отвори имейла ви, той тряябва да разбере смисъла му за няколко секунди. 

Ако имате молба или призив за действие, сложете ги в началото. Всеки имейл има няколко основни съставки, сред които: молба, обяснение защо смятате, че предложението ви е добра идея и какви са следващите стъпки за действие по въпроса. Използвайте по-големи букви или удебеляване, за да разграничите и организирате написаното и да направлявате погледа при "четене чрез сканиране". 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ