Ключова дума
|
Автори
|
Advertorial
|
Фотогалерия
|
Финанси
|
Реклама
|
Политика
|
Лидерство
|
Компании
|
България
|
Стил
|
Свят
|
ПР и събития
|
Политика
|
Общество
|
Енергетика
|
Бизнес
|
Туризъм
|
Общество
|
Лица
|
Култура
|
Криейтив
|
Класации
|
Техники за успех
|
София
|
ЕС
|
Екран
|
Банки
|
Мениджмънт
|
Светска хроника
|
Технологии
|
Хороскоп
|
Маркетинг
|
На днешната дата
|
Любопитно
|
Всичко от деня
|
Цитат на деня
|
Job Мениджър
|
Виц на деня
|
Коментари
|
За нас
|
Реклама
|
ISO 9001-2015
|
Fractal Games
|
Декларация за поверителност
|
Икономика
|
M Events
|
M Видео
|
Политика за бисквитки
|
Как Amazon стана най-скъпия бранд в света

Как Amazon стана най-скъпия бранд в света
Аmazon е новият цар в корпороративния свят, стана ясно преди дни. Според последната класация за най-могъщите световни марки на консултантската група Kantar гигантът в онлайн търговията е изпреварил Google и Apple и вече е най-скъпият бранд в света.
Изследването сочи, че Amazon е на стойност 315,5 млрд. долара, което е с внушителните 52% повече в сравнение с предходното проучване преди една година.
Kantar: Amazon детронира Google и Apple
Как се случи това, какво е състоянието на бизнеса на Amazon в момента и на какво се дължи този възход? Изданието Inc.com анализира.
Amazon е компанията с втората най-голяма пазарна капитализация в света, около 918 млрд. долара, като преди известно време тя премина за кратко психологическата граница от 1 трлн. долара. Но освен това, тя притежава нещо изключително ценно, според пазарните наблюдатели - най-скъпият бранд на компания в света.
Със своите 315,5 млрд. долара оценка на бранда компанията изпреварва Apple, чиито бранд се оценява на 309,5 млрд. долара и Google, с нейните 309 млрд. долара.
През последните 12 години, до момента, или Apple, Google беше на водещата позиция в класацията Топ 100 на най-ценните глобални брандове на BrandZ.
Защо брандът на Amazon внезапно стана толкова много по-скъп? Според изследването причините са следните:
- Умни придобивания, които са довели до нови потоци от приходи.
- Отлично предложение за обслужване на клиентите.
- Способността на компанията да остане пред конкурентите си, предлагайки разнообразна екосистема от продукти и услуги.
Сред тези придобивания са например самоходни платформи за автомобили и камиони, плюс придобиването на PillPack на стойност 753 милиона долара и инвестицията от 575 милиона долара в базираната в Лондон услуга за доставка Deliveroo.
"Феноменалният растеж на Amazon с почти 108 млрд. долара през изминалата година показва, че марките сега са по-малко обвързани към отделните категории и региони", коментира Дорийн Уан, глобален ръководител на Кантър в BrandZ.
Microsoft, която в момента е с най-голяма пазарна капитализация в света, е на четвърто място в класацията за брандове, нейният е на стойност от 251,2 млрд. долара, според проучването. Ето и списъка с 10-те най-скъпи марки в света:
1. Amazon, $315.505 млрд.
2. Apple, $309.527 млрд.
3. Google, $309 млрд.
4. Microsoft, $251.244 млрд.
5. Visa, $177.918 млрд.
6. Facebook, $158.968 млрд.
7. Alibaba, $131.246 млрд.
8. Tencent, $130.862 млрд.
9. McDonald's, $130.368 млрд.
10. AT&T, $108.375 млрд.
Ето и още няколко участници в класацията:
15. Marlboro, $71.958 млрд.
17. Disney, $57.007 млрд.
21. Nike, $47.360 млрд.
24. Starbucks, $45.884 млрд.
32. Walmart, $36.801 млрд.
34. Netflix, $34.290 млрд.
58. LinkedIn, $22.816 млрд.
76. Ikea, $18.949 млрд.
100. Adidas, $13.355 млрд.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|