Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Как Amazon стана най-скъпия бранд в света
Аmazon е новият цар в корпороративния свят, стана ясно преди дни. Според последната класация за най-могъщите световни марки на консултантската група Kantar гигантът в онлайн търговията е изпреварил Google и Apple и вече е най-скъпият бранд в света.
Изследването сочи, че Amazon е на стойност 315,5 млрд. долара, което е с внушителните 52% повече в сравнение с предходното проучване преди една година.
Kantar: Amazon детронира Google и Apple
Как се случи това, какво е състоянието на бизнеса на Amazon в момента и на какво се дължи този възход? Изданието Inc.com анализира.
Amazon е компанията с втората най-голяма пазарна капитализация в света, около 918 млрд. долара, като преди известно време тя премина за кратко психологическата граница от 1 трлн. долара. Но освен това, тя притежава нещо изключително ценно, според пазарните наблюдатели - най-скъпият бранд на компания в света.
Със своите 315,5 млрд. долара оценка на бранда компанията изпреварва Apple, чиито бранд се оценява на 309,5 млрд. долара и Google, с нейните 309 млрд. долара.
През последните 12 години, до момента, или Apple, Google беше на водещата позиция в класацията Топ 100 на най-ценните глобални брандове на BrandZ.
Защо брандът на Amazon внезапно стана толкова много по-скъп? Според изследването причините са следните:
- Умни придобивания, които са довели до нови потоци от приходи.
- Отлично предложение за обслужване на клиентите.
- Способността на компанията да остане пред конкурентите си, предлагайки разнообразна екосистема от продукти и услуги.
Сред тези придобивания са например самоходни платформи за автомобили и камиони, плюс придобиването на PillPack на стойност 753 милиона долара и инвестицията от 575 милиона долара в базираната в Лондон услуга за доставка Deliveroo.
"Феноменалният растеж на Amazon с почти 108 млрд. долара през изминалата година показва, че марките сега са по-малко обвързани към отделните категории и региони", коментира Дорийн Уан, глобален ръководител на Кантър в BrandZ.
Microsoft, която в момента е с най-голяма пазарна капитализация в света, е на четвърто място в класацията за брандове, нейният е на стойност от 251,2 млрд. долара, според проучването. Ето и списъка с 10-те най-скъпи марки в света:
1. Amazon, $315.505 млрд.
2. Apple, $309.527 млрд.
3. Google, $309 млрд.
4. Microsoft, $251.244 млрд.
5. Visa, $177.918 млрд.
6. Facebook, $158.968 млрд.
7. Alibaba, $131.246 млрд.
8. Tencent, $130.862 млрд.
9. McDonald's, $130.368 млрд.
10. AT&T, $108.375 млрд.
Ето и още няколко участници в класацията:
15. Marlboro, $71.958 млрд.
17. Disney, $57.007 млрд.
21. Nike, $47.360 млрд.
24. Starbucks, $45.884 млрд.
32. Walmart, $36.801 млрд.
34. Netflix, $34.290 млрд.
58. LinkedIn, $22.816 млрд.
76. Ikea, $18.949 млрд.
100. Adidas, $13.355 млрд.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.