Да обърнеш упорития навик в своя полза

Да обърнеш упорития навик в своя полза

Рекламните агенции по целия свят се борят със следния общ проблем: Клиентите-рекламодатели ги ангажират със задачата да променят нагласите на потребителите. В повечето случаи това е много трудно, в останалите - почти невъзможно.

Трудно по принцип е да бъде променена човешката природа. По силата на естествените закони, ние, хората не обичаме големите обрати в мисленето, което сме оформили с години. Страхуваме се от промяната. Тя означава несигурност, посочиха авторите на сайта The Balance. Историята показва, че много хора биха излезли на улицата и биха положили огромни усилия, за да защитят убежденията си, но не биха ги променили.

Това се отнася особено за политическите възгледи, които често са силно емоционално натоварени и свързани с личната история и с убежденията на родителите. Ето защо политическите кампании са трудни за изпълнение, сложни и деликатни рекламни инициативи. Тяхната задача е силно свързана с актуалните събития от настоящето и разочарованието от последния избор. Те могат да бъдат превърнати в стимул за промяна в избора на някои от избирателите, предимно по-младите от тях.

Промяната в нагласата за избор на марка обаче често е по-постижима.

Когато един клиент предпочита германски коли, той си купува германски коли и няма причина да престане да го прави, освен ако не преживее разтърсващо разочарование. Представата му, че германските коли са по-добри от италианските е непоклатима. Може ли тя да бъде промененa чрез една атрактивна кампания в медиите?

Едва ли. Но поведението му - да! Това ще се случи отново с помощта на агенция, но не непременно с показването на атрактивни тв спотове или печатна реклама, а с промоции.

Ако наистина искате да промените нагласите на клиентите, направете смело бизнес предложение, съветват експертите. Бъдете щедри. Ако дадена марка натурални сокове се е наложила като фаворит заради вкусовите си качества например, нейните почитатели трудно ще променят предпочитанията си. Но ако бъде предложено намаление в цената на друга марка сокове, също с добър вкус, поведението на голяма част от клиентите в лоялното ядро може да бъде променено.

Промяната в поведението по-късно може да стимулира и промяна в мнението им коя е любимата им марка сокове. Ето защо промоцията е по-подходяща стратегия в опитите за промяна на нагласата на хората от купуването на атрактивна реклама в медиите.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Зеленски: 60% от оръжията на украинската армия вече се произвеждат в Украйна
"Газпром" предупреждава Европа за риск от недостиг на газ през зимата
Операторите помолени да крият негативни реакции към Тръмп на финала на US Open
Никола Цолов втори във Формула 3, тимът му стана шампион
Държавният резерв: За 3 години са раздадени над 2 милиона литра вода
За пръв път в историята хора от общността на ЛГБТ участват официално в поклонение във Ватикана
Иван Иванов спечели титлата от Откритото първенство по тенис на САЩ при юношите
След оплаквания: OpenAI ще реорганизира екипа, отговарящ за поведението на ChatGPT