Силата на конструктивната критика

Силата на конструктивната критика

Има много начини да се направи един продукт по-добър, както и да се подобри рекламата му. Целият процес на рекламирането, от брифа до общуването с клиента и потребителя, може да стане по-добър чрез един основен похват: конструктивната критика.

Тя не коства пари, коментират авторите в About.Advertising.com. Няма нужда от закупуване на инструменти, с които да се приложи. Може да се създаде с много малко или почти никакво допълнително обучение.

Силата на конструктивния обратен коментар се състои от няколко елемента. 1.) Критиката трябва да е с позитивен мотив и тон. Без задни мисли или вербална агресия. 2.) Изказването трябва да е поднесено по дружелюбен начин. (Тук се включват и невербалните знаци в комуникацията.) 3.) Критиката трябва да е брутално честна. 4.) Важно е да е такава, че накара нещата да заработят по-добре. 5.) И да е толкова силна и невъзможна да се пренебрегне, че да пренасочи процеса на работата.

Всички тези елементи трябва да се включат в нея, употребата на само един от тях е неправилна. Не е редно да поднасяте честна критика, но с горчиви и груби думи. Не е хубаво да сте толкова позитивни, че да не успеете да промените нищо в процеса на работа. Накарайте нещата да заработят по-добре, но не за сметка на морала на отбора. Не действайте от егоистични подбуди, когато критикувате. Мислете екипно!

Чрез критиката си е полезно да дадете ясни насоки на хората, които работят по проекта и практично да им кажете накъде да поемат, върху какво да се фокусират.

7-те смъртни гряха в комуникацията според Джулиан Трежър

В случая на критикуването е точно толкова важно какво казвате, колкото как го казвате. Дори крайният резултат да е същият, пътуването до него може да разруши цялата кампания.

Избягвайте негативното елиминиране! Да кажем, имате 5 идеи. Неправилно е да започвате от процес на отричане, в който отхвърляте първата, втората, третата или четвъртата идея. Така достигате до извода, че просто приемате най-малко лошото предложение. Резултатът от този вид обратна връзка унищожава надежди. Особено в един творчески екип или в криейтив отдел на рекламна агенция.

Опитайте с позитивната селекция. В същата ситуация, в която 5 идеи са представени, можете да започнете с думите: „Мисля, че номер 2 е смела. Но може би е твърде смела за нас в момента. Въпреки това, добро мислене! Номер 1 е дори по-дръзка. Хубаво е да се види как се тласка напред марката по този начин, но отиваме твърде напред. 4 е нещо, което сме изпробвали преди под една или друга форма. Всички знаем, подходът е фокусиран и запомнящ се. Затова, да опитаме номер 5.”

Крайният резултат ще е същият. Само че думите, които сте използвали, ще са различни. Или, ако има нещо основно, което е полезно да запомните от този текст, то е следното: следващият път, когато ви помолят да дадете мнение, помислете как да изберете най-добрата идея или да изтъкнете добрите качества, без да елиминирате останалите като лоши.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Дина Темелкова е Мениджър на годината 2025
Учени откриха бактерии, които ядат пластмаса в океана
На днешната дата, 11 ноември. Започват „Вълчите празници”, имен ден празнуват Мина, Минчо, Виктор, Виктория
За последно: Милиардерът Уорън Бъфет ще дари 1,35 млрд. долара за благотворителност, преди да се оттегли
САЩ призовават съюзниците от НАТО да спрат да купуват руска енергия
Резултатите от конкурса "Мениджър на годината 2025" бяха представени пред Обществения съвет. Победителят става ясен тази вечер
Сенатът на САЩ прие законопроект за слагане на край на парализата с бюджета
Освобождават Никола Саркози от затвора