Легендарните реклами: DeBeers и "Диамантът е завинаги"

По всяко време на годината, във всяка епоха, рекламодателите търсят оригинални начини да влияят и да убеждават.

Някои от тях ще успеят, други може би не. Но малцина ще са тези, които ще се запишат в световната рекламна история. Например, като колегите им през 20 век, които с рекламните си послания промениха света и повлияха на начина, по който поколения наред възприемат продукта им.

Това коментира в електронното издание на BBC Кейти Конъли. Авторката разказа за съвременните супер популярни кампании на някои от глобалните марки, които успяват да променят мисленето на милиони. Това са кампании, които остават в историята и са христоматийни примери за силата на маркетинга да променя поведението на поколения. 

Отличен пример е и маркетингът на бранда луксозни бижута DeBeers, който остава в историята със слогана "Диамантът е завинаги". 

Историята е следната: 

С рекламното послание "Диамантът е завинаги" (A diamond is forever) гигантът DeBeers прави нещо необикновено. Компанията успява да убеди поколения млади мъже, че единственият приемлив символ на годежа им с момиче е да подарят диамантеният пръстен. Практиката остава и до днес, навсякъде по света. 

Преди кампанията "Диамантът е завинаги", която датира от 1948 г., пръстенът с диамант не е бил символ на брака и годежа. Той не се споменава като подходящ подарък и знак на обвързването в двойките никъде в литературата на 19-ти век.

Кампанията на DeBeers променя това. Според посланието ѝ диамантите не са чак толкова рядко откриваеми, но са една от най-трудните за обработване материи на планетата. Затова, те въплъщават качество, което може да трае вечно. Също както любовта.

Подчертавайки вечността като качество и проектирайки идеята за красотата и устойчивостта на диамантите върху романтичната връзка, DeBeers буквално променя западната култура.

Вижте още: Как бе създадена традицията на годежния пръстен

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ