Маркетинг формулата на успеха

Маркетинг формулата на успеха

Ако една фирма постави висока цена на един продукт и по-ниска на друг с абсолютно същите качества, хората ще гледат винаги на по-скъпия продукт като на по-специален.

Той ще бъде в ума им нещо, което гарантира по-добро изживяване, първокласен вкус. И дори изживяването да е същото, те ще мислят, че е различно, щом са платили повече.

Ако този, по-скъп продукт, се отличава и с някакво оригинално качество, сте постигнали маркетинг формулата за успех. 

Цената и оригиналността са двата най-важни фактора при продажбата на продукти. Маркетингът отдавна знае този факт и се заиграва с него.

На темата посвети материал американското списание Inc. По отношение на оригиналността, то пише:

„Незначими качества често карат хората така да различават продуктите от другите, че тези качества в крайна сметка се оказват от огромно значение за продажбите.” Това коментира преди няколко години Рави Дар – маркетинг професор в Училището по мениджмънт на университета „Йейл”. Той дава пример с кетчупа Heinz. По-точно с качеството му да е по-гъст от останалите и затова по-бавно да се изсипва от бутилката. Това се оказва неговото конкурентно предимство, въпреки че при тестове на сляпо, когато марките не са обявени, той не печели по-висок резултат заради вкуса си например.

С други думи, гъстотата на кетчупа не е задължително да го прави кой знае колко по-добър. (Или пък по-лош.) По отношение на качеството му като продукт тя не е определяща. Оказва се обаче, че е много важна според хората, защото те си мислят, че е доказателство, че кетчупът е по-качествен. А и нали той е Heinz - известна марка с десетилетна реклама. Имат доверие. От незначително качество, гъстотата се сдобива със значение и се превръща в конкурентно предимство на пазара. Какъв подарък за Heinz, нали?!

Продължава на страница 2.

Освен второстепенните оригинални качества, има и друг начин да се създаде значително различаване на продукта от този на конкуренцията.

Това може да стане чрез поставянето на по-висока цена. Замислете се например колко различно ще възприеме човек бутилка вино за 100 долара и друга за 10 долара, дори съдържанието на двете да е абсолютно еднакво. Дори етикетът и марката да са идентични. Винаги ще има различно отношение към тях. То ще се дължи на зададения от фирмата производител „ценовия тон”, който предполага, че бутилката за 100 долара е много по-висок клас. Чрез цената може да се създаде внушение, че продуктът е по-винтидж, че има „артистична автентичност”. В действителност той може да не е нищо чак толкова особено.

Маркетингът знае колко важен фактор е цената от години. Потребителите реагират активно, когато вярват, че продуктът е по-оригинален от другия.

Основната поука от всичко казано дотук е да поставяте по-висока цена на продукти, които вярвате, че имат аура и изглеждат на хората оригинални.

Това е формула за успех в маркетинга. 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

​​​​​​​Круизен кораб с над 200 души на борда заседна в река Дунав заради ниско ниво на водите
Си Дзинпин призовава азиатските държави да поддържат веригите за доставки стабилни и да работят заедно в „бурните“ времена
В навечерието на Хелоуин: Тиквата може да крие токсични тайни
„Киев пост“: Освен в Румъния, САЩ ще намалят военното си присъствие и в България, Унгария и Словакия
Цените на петрола са се насочили към трети пореден месечен спад
Китай потвърди плановете си да изпрати астронавти на Луната до 2030 г.
Лидерите раждат ли се, или се създават?
Белгия и Русия си размениха в социалните мрежи заплахи с унищожение