Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Непреходни добри практики в потребителското обслужване
Винаги ме е учудвало колко много внимание отделят фирмите, за да обучават хората си как да обслужват клиентите. Забележете, казвам „внимание”, а не „пари”.
Всички в бизнеса знаят колко е важно това, защото хората директно обръщат гръб на некомпетентното обслужване. Когато не са доволни, те просто отиват да пазаруват другаде.
Какво печели и задържа клиентите? Има някои непреходни практики, които са стълбовете на доброто обслужване и път към спечелването на клиентите.
Установете стандарти на обслужване. Ако всеки път, щом възникне проблем с клиентите, те трябва да чакат служителя да се обърне към мениджъра си, това би ги отегчило. Времето за разрешаване на проблема е толкова важно, колкото и качеството на услугата, която предлагате.
Започнете по приятелски начин. Винаги говорете по отношение на клиента. Приятно е да чуем, че другите виждат нещата от наша гледна точка или се съобразяват с изискванията ни.
Избягвайте повторенията. Всяка ситуация е различна. Трябва да се вслушате в уникалните нужди на клиентите. Унифицираните подходи действат винаги. Бизнес средата постоянно се променя и поднася нови предизвикателства, с които трябва да се справяте всеки ден. В такъв случай не може да използвате едни и същи подходи.
Четвъртият аспект на доброто обслужване надхвърля активното слушане. То включва наблюдение и предвиждане на неизказаните нужди на клиента. С една дума това означава да бъдете крачка пред тях.
Предложете добавена стойност. Всеки обича приятните изненади. Това включва и добавена стойност към продуктите или услугите ви, която да зарадва клиентите ви. Веднага щом приложите този метод, ще видите разликата в начина, по който клиентите реагират.
Грижата е в основата на доброто сътрудничество. Когато хората усещат, че сте на тяхна страна и мислите за проблемите им, ще вървите в една посока. Така се гради ефективно сътрудничество!
Дан Бобински за изданието Management Issues
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.