Черния петък си има нов конкурент

Черния петък си има нов конкурент

В САЩ има нов конкурент на Черния петък и Кибер понеделника - Amazon Prime Day - ден, в който платеният абонамент на Amazon дава на потребителите достъп до продукти и услуги, които иначе не биха били налични или струват по-скъпо. Включва и безплатна доставка в рамките на два дни. Има и доставка до 2 часа безплатно, чрез Prime Now, стрийминг на музика и видео, както и други ползи.

През април 2018 г. Amazon съобщи, че Prime има над 100 млн. абонати по света.  А 2019 е годината, в която Amazon отбеляза най-добрия си Prime Day до момента, предаде Inc.com. Компанията продаде 175 млн. продукта до рекорден брой членове на Prime по света. 

През последните 4 години този шопинг празник, който бе стартиран по повод 20-тата годишнина на Amazon, се разви в двудневно пазаруване с големи отстъпки на всичко, от устройствата, които работят с гласовия асистент Alexa, до хладилните чанти на Yeti и най-различни други неща. 

И въпреки че не разкрива общите си продажби, гигантът в електронната търговия от Сиатъл отбеляза, че продажбите на трети страни, които са предимно от независими малки и средни бизнеси, са се удволили за периода до 2 млрд. долара.

Собственикът на бижутерската компания Tahmi например коментира, че е имала близо 300% увеличение на продажбите в сравнение със същото време на миналата година, въпреки че отказа да цитира подробности. Нейната компания, базирана в Айова, предлагаше 30% намаление от най-продаваните си продукти в деня преди Prime Day и 25% намаление от цената на определени продукти по време на самия Prime Day. Тя добавя, че двата дни общо са съставили около половината от продажбите ѝ по време на Черния петък. Подозира, че нейните продукти може да са по-привлекателни за купувачите в края на годината, отколкото през лятото.

"Това започва да конкурира Черния петък за много бизнеси, също и като бранд. Потребителите започват да очакват големи сделки по време на Prime Day, както очакват такива и на Черния петък", обяснява Карли Стайн, главен изпълнителен директор и основател на компанията от Торонто Beekeeper's Naturals. 

Няма значение колко голяма е вашата компания или дали сте дори продавач в Amazon - календарите за търговия на дребно сега се въртят около Prime Day толкова, колкото и около традиционните празници, твърди Ананд Сидики, вицепрезидент анализи в базираната в Ню Йорк компания за изследвания Captify. Той отбелязва, че дори основните конкуренти на Amazon - Target, Best Buy и Walmart - са били домакини на собствени дни на продажби около Prime Day. При Target, например, не е било нужно дадена компания да е член, за да постига сделки на неговия сайт.

"Конкурентите на Amazon не само копират 48-те часа горещи сделки от Amazon, те създават свои собствени събития, за да могат потребителите да ги очакват. И това работи", казва той. Така трите компании наблюдават повишения в онлайн търсенията през този период. Best Buy отказа да предостави резултати от продажбите, а Target и Walmart не са отговорили на молбата на Inc. за данни за продажби.

Сега, след като продажбите по време на Prime Day свършиха, успешните търговци на дребно в САЩ трябва да разберат как да задържат инерцията от покупките в рамките на предстоящата половин година на пазара, коментират още експерти. 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Франция оправда блогърите, които твърдяха, че Бриджит Макрон е мъж със сменен пол
Фицо: Словакия е готова да подкрепи новия кръг от санкции срещу Москва, ако няма да пострада от спирането на руския газ
Джейми Даймън с остро послание към Европа: Вие губите!
Производителят на медицинските роботи da Vinci открива завод за 42 млрд. евро в Първомай
Британска суперяхта за 80 млн. паунда изгоря за 5 часа в елитния френски курорт Сен Тропе
Неизвестно за известните: The Doors дават името, а Ерик Клептън е първият клиент на най-музикалното кафене в света
Шефът на Nvidia Дженсън Хуан изравни Уорън Бъфет по богатство
Украйна ще получи от Германия оръжейни системи с далечен обсег на действие до края на юли