Черния петък си има нов конкурент

Черния петък си има нов конкурент

В САЩ има нов конкурент на Черния петък и Кибер понеделника - Amazon Prime Day - ден, в който платеният абонамент на Amazon дава на потребителите достъп до продукти и услуги, които иначе не биха били налични или струват по-скъпо. Включва и безплатна доставка в рамките на два дни. Има и доставка до 2 часа безплатно, чрез Prime Now, стрийминг на музика и видео, както и други ползи.

През април 2018 г. Amazon съобщи, че Prime има над 100 млн. абонати по света.  А 2019 е годината, в която Amazon отбеляза най-добрия си Prime Day до момента, предаде Inc.com. Компанията продаде 175 млн. продукта до рекорден брой членове на Prime по света. 

През последните 4 години този шопинг празник, който бе стартиран по повод 20-тата годишнина на Amazon, се разви в двудневно пазаруване с големи отстъпки на всичко, от устройствата, които работят с гласовия асистент Alexa, до хладилните чанти на Yeti и най-различни други неща. 

И въпреки че не разкрива общите си продажби, гигантът в електронната търговия от Сиатъл отбеляза, че продажбите на трети страни, които са предимно от независими малки и средни бизнеси, са се удволили за периода до 2 млрд. долара.

Собственикът на бижутерската компания Tahmi например коментира, че е имала близо 300% увеличение на продажбите в сравнение със същото време на миналата година, въпреки че отказа да цитира подробности. Нейната компания, базирана в Айова, предлагаше 30% намаление от най-продаваните си продукти в деня преди Prime Day и 25% намаление от цената на определени продукти по време на самия Prime Day. Тя добавя, че двата дни общо са съставили около половината от продажбите ѝ по време на Черния петък. Подозира, че нейните продукти може да са по-привлекателни за купувачите в края на годината, отколкото през лятото.

"Това започва да конкурира Черния петък за много бизнеси, също и като бранд. Потребителите започват да очакват големи сделки по време на Prime Day, както очакват такива и на Черния петък", обяснява Карли Стайн, главен изпълнителен директор и основател на компанията от Торонто Beekeeper's Naturals. 

Няма значение колко голяма е вашата компания или дали сте дори продавач в Amazon - календарите за търговия на дребно сега се въртят около Prime Day толкова, колкото и около традиционните празници, твърди Ананд Сидики, вицепрезидент анализи в базираната в Ню Йорк компания за изследвания Captify. Той отбелязва, че дори основните конкуренти на Amazon - Target, Best Buy и Walmart - са били домакини на собствени дни на продажби около Prime Day. При Target, например, не е било нужно дадена компания да е член, за да постига сделки на неговия сайт.

"Конкурентите на Amazon не само копират 48-те часа горещи сделки от Amazon, те създават свои собствени събития, за да могат потребителите да ги очакват. И това работи", казва той. Така трите компании наблюдават повишения в онлайн търсенията през този период. Best Buy отказа да предостави резултати от продажбите, а Target и Walmart не са отговорили на молбата на Inc. за данни за продажби.

Сега, след като продажбите по време на Prime Day свършиха, успешните търговци на дребно в САЩ трябва да разберат как да задържат инерцията от покупките в рамките на предстоящата половин година на пазара, коментират още експерти. 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Путин : Всички западни войски в Украйна ще бъдат легитимни цели за Москва
Управителят на Датската централна банка призовава сънародниците си да обмислят въвеждане на еврото
ЕС обяви план да не купува нито една молекула газ от Русия
Премиерът Желязков пред Антонио Коща: Решението на българския парламент е да не изпращаме войски в Украйна
Мъск твърди, че роботите Optimus ще спасят Tesla. Много от тях обаче все още не работят
Шефът на НАТО предупреждава, че Китай и Русия се готвят за „дългосрочна конфронтация“
На днешната дата, 5 септември. Имен ден празнуват Захари, Захария, Захарина, Зара, Елисавета
Борисов лобира за единен кандидат за президент на дясноцентристките партии