Правилото за трите пъти в онлайн общуването с клиенти

Правилото за трите пъти в онлайн общуването с клиенти

Интернет промени общуването с клиентите и начините, по които те може да бъдат привлечени.

Погрешно е да се използват старите техники за комуникация с възможните купувачи в новата, движена от потребителите интернет среда.

Да сте най-добрите, с най-ниските цени или най-убедителните вече не е достатъчно, посочва сп. Entrepreneur.

Желаните резултати ще дойдат, ако знаете как да водите ефективна рекламна комуникация от името на фирмата в социалните мрежи.

Американката Стар Хол, международен лектор и автор на наръчник за подпомагане на бизнеса чрез социалните мрежи, разкрива 7 маркетингови стратегии, които могат да превърнат служебните онлайн контакти в продажби.

Въпросните стратегии трябва да се следват от лицето (мениджъра, маркетинговия директор, PR-а), което движи фирмената комуникация с клиентите в социалните мрежи. Те са следните:

1. Бъдете щедри: споделяйте знанието и опита на бизнеса си в мрежата без ограничения. Не си мислете, че като разпространявате публично фирмените си идеи, ще загубите, защото ще ви копират. Възприемете споделянето като частично разкриване, което ще привлече интереса към вас и ще стане повод за нови партньорства и бизнес възможности.

2. Следвайте правилото за трите пъти: то е в известна степен обратно на точка номер 1. Ако клиент се свърже с човек от фирмата ви за съвет чрез социалните мрежи, консултирайте го максимум 3 пъти. След това му поискайте пари. Това правило акцентира върху границата между щедростта и достойнството.

3. Не изглеждайте отчаяни: клиентите, които се свързват с вас в интернет, веднага ще разберат, ако вашата фирма общува с тях, само защото има спешна нужда от повече покупки.

4. Направете „проверка за SPAM”: под абревиатурата SPAM тук се има предвид Sales Pitching After Meeting, т.е. слагане на цените след срещата. Ако искате да привлечете клиенти – първо комуникирайте с тях онлайн и разберете исканията им. Изчакайте малко, преди да ги атакувате с цената на вашата помощ.

5. Направете комуникационен план: когато започнете да общувате с даден клиент, продължете комуникацията и останете във връзка. По-късно може да му изпратите информация за новите ви промоционални оферти.

6. Публикувайте препоръки: ако компанията има добри отзиви от партньори или клиенти, споделете ги в социалните мрежи.

7. Бъдете себе си: кажете на човека, който отговаря за интернет комуникацията, да общува с потенциалните клиенти така, сякаш са на живо. Хората обичат да усещат, че пред компютъра срещу тях е седнал истински човек. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Бойко Борисов: Бюджет 2026 ще бъде оттеглен и преработен
The Wall Street Journal: Германия има 1200 страници таен план за война с Русия
На фона на скандали и протести: Бюджетите на ДОО и Здравната каса минаха през комисия в НС
Стрелба близо до Белия дом, двама военнослужещи от Националната гвардия са в критично състояние
Премиерът за оттегления бюджет: Имаме достатъчно време през декември
Ако нямате сериозен провал зад гърба си, не сте готови да водите
Китай предупреждава за рискове от ядрен конфликт, след като Тръмп нареди провеждането на ядрени опити
Мерц: Путин няма как да излезе успешно от войната в Украйна