Старата и новата парадигма в маркетинга

Старата и новата парадигма в маркетинга

Всеки ден ново заглавие, книга, реч от TED или разговор в кафене потвърждава, че потребителите, продуктите, пазарите и маркетинг подходите преживяха преход и вече са променени.

Старата парадигма, в която бизнесът произвежда, маркетингът говори, потребителите слушат и продажбите следват, отстъпи пред икономика, в която потребителите са съавтори на продуктите, маркетингът е двупосочна връзка, а персонализираните продукти се придвижват на пазара чрез канали, нечувани допреди няколко години.

Лидерите на мнение нямат консенсус дори за един единствен термин от света на продажбите, пред който е изправен маркетингът.

Основателят на America Online Стив Кейс например определя случващото се като нова икономика на споделянето. И добавя „Затегнете коланите: Това е само началото!”.

Сет Годин, който поддържа един от най-известните блогове за маркетинг в света, говори в книгата си „Заблудата Икарус” за свързана икономика, в която „стойността, която създаваме, е директно свързана с колко ценна информация можем да произведем, колко доверие да спечелим и колко често правим иновации.

Консултантът в областта на социалните медии Гари Вайнерчук я нарича „икономиката „Благодаря”. Описва я като фундаментална промяна в начина, по който бизнесът се държи. Промяната според него е задвижена от интернет, който дава възможност на потребителите да изискват бизнесът да ги обгрижва „както баба и дядо им”. В противен случай конкуренцията го задминава.

Рискът за бизнеса, работещ с маркетинг с остарели подходи не е бил по-голям.

Нормалното напусна маркетинг арената.

Продължава на страница 2.

Всяка фирма, която се съпротивлява на промяната, просто развява бял флаг. Никой бизнес сектор не е имунизиран. Като доказателство, по време на едно от изложенията за потребителска електроника в Лас Вегас CES, се чуха в описанието на продукти фрази като „загуба на време” и „следа от епохата на миналото”.

ZDNet пресметна, че половината от представените прототипи - електронни продукти, всъщност няма да се материализират. Отчасти, защото по-голямата част от хората са доволни от технологията, която вече притежават. Отчасти защото потребителите сега са по-заинтересовани от решения на „привидно неразрешими проблеми като здравеопазването в развиващия се свят, устойчивото земеделие и защитата на личните данни”, според „Вашингтон Пост”.

При всички положения мненията на потребителите движат новата икономика. Гласовете им се умножават както никога досега. Пазарите имат нужда да бъдат готови за отговор.

Съвет: Не позволявайте да ви смаже тълпата. Адаптирайте бизнеса си към потребителските интереси, отговаряйки на следните три въпроса:

*Какво обичат хората в бизнеса и каква промяна може да ги накара да го заобичат дори повече?

*Кое от потребителското изживяване с мои продукти предизвиква раздразнение и каква промяна може да премахне тази точка на неприятен отговор?

*Какви характеристики или ценности карат потребителите да избират мен над другите и каква промяна може да задълбочи или възнагради лоялността им?

Барбара Финдли Шенк в сп. Entrepreneur

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ